کد خبر: ۷۹۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۸۶

سقوط 12 دلاري قيمت جهاني طلا

  قيمت جهاني طلا در معاملات امروز ۱۲ دلار کاهش يافت و هر اونس طلا در برابر ۱۱۸۷ دلار معامله شد.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، به نقل از رويترز، پس از آنکه جانت يلن، رئيس فدرال رزرو سخناني را بيان کرد که حاکي از احتمال قرار داشتن بانک مرکزي آمريکا در مسير افزايش نرخ بهره در اواخر امسال بود، قيمت طلا امروز براي دومين جلسه متوالي کاهش يافت و باز هم از بالاترين رقم 3 هفته اخير پايين تر آمد.

احتمالا افزايش قيمت هايي که اخيرا و پس از بيانيه نشست سياستگذاري ماه مارس فدرال رزرو در بازار طلا رخ داده بود، خنثي خواهد شد. اين بيانيه حکايت از آن داشت که فدرال رزرو آماده است تا کندتر از آنچه که بازار انتظار داشت، نرخ بهره را افزايش دهد. پس از نشست ماه جاري فدرال رزرو، فلز زرد شاهد افزايش متوالي 7 جلسه اي بود که طولاني ترين دوره افزايشي از سال 2012 تاکنون بود.

روز جمعه، يلن گفت، با توجه به بهبود پايدار وضعيت اقتصاد آمريکا، افزايش نرخ بهره فدرال رزرو «مي تواند در اواخر امسال کاملا موجه باشد.»

هووي لي، تحليلگر موسسه فيليپ فيچرز که پيش بيني کرده قيمت طلا تا 1180 دلار پايين خواهد آمد گفت: «اظهارات جديد يلن ممکن است مسير حرکت قيمت طلا را تغيير دهد و موجب حرکت کاهشي آن شود.»

بر اساس اين گزارش، قيمت هر اونس طلا پس از افزايش براي دومين هفته متوالي در هفته گذشته، امروز با 12 دلار کاهش به 1187 دلار رسيد. قيمت فلز زرد روز پنجشنبه به 1219 دلار و 40 سنت رسيد که بالاترين رقم از 2 مارس تاکنون بود.

در حالي که سايه افزايش نرخ بهره در آمريکا بر روي بازار طلا موجب کاهش جذابيت فلز زرد براي سرمايه گذاران شده است، قيمت طلا در ماه مارس در آستانه دومين ماه متوالي کاهشي خود قرار دارد.
*تسنيم

ميزوهو بانک در بيانيه اي اعلام کرد، اظهارات جديد يلن نشان داد که فدرال رزرو همچنان «به نحو ظريفي مصمم» به افزايش نرخ بهره است.