کد خبر: ۷۹۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۳۹

دل دردهاي نوروزي را چگونه درمان کنيم؟

  دل‌تان درد مي‌کند؟
درست است که مي‌توانيد با خوردن مسکن از شر درد‌هاي شديد ناشي از قاعدگي راحت شويد؛ اما براي اينکه اين درد‌ها اصلا سراغتان نيايد، بايد اصول پيشگيري را هم رعايت کنيد.

از هفته پيش از شروع قاعدگي، مصرف نمک و کافئين را کمک کنيد و به جاي چاي صبح تا پيش از شروع شدن قاعدگي‌تان، يک ليوان شير بنوشيد.

زير آفتاب بخوابيد
مصرف ويتامين D فراوان و آفتاب گرفتن در اين زمان، به کم شدن درد شما کمک مي‌کند. پس محرک‌هايي مثل کافئين و فلفل را از برنامه غذايي‌تان حذف کنيد.

ادويه درماني کنيد
ادويه‌هايي که خاصيت ضد‌اسپاسم دارند، مي‌توانند به آرام‌تر شدن‌تان کمک کنند. براي کم شدن دردتان کمي دارچين ساييده را روي آب جوش بريزيد و بنوشيد. اگر از طعم دارچين يا زنجبيل در غذا هم خوش‌تان مي‌آيد، مي‌توانيد آنها را جايگزين ادويه‌هاي ديگر کنيد.

جوشانده دم کنيد
گياه بابونه خاصيت ضدالتهاب و ضد اسپاسم دارد و حالا که کافئين نوشيدن براي‌تان ممنوع شده، مي‌توانيد به جاي چاي کمي بابونه و چند برگ نعنا را دم کنيد و بنوشيد تا دردتان کمتر شود.

تکان بخوريد
مي‌دانيم که درد داريد و فشارتان پايين است، اما نبايد اين بهانه‌اي باشدکه از روي مبل تکان نخوريد. تحرک داشتن در روزهاي قاعدگي مي‌تواند درد شما را کمتر کند. شايد تعجب کنيد اما ورزشکارها بالاترين رکوردهاي‌شان را در دوران قاعدگي‌شان ثبت مي‌کنند؛ پس از انرژي حبس شده در بدن‌تان بيشترين استفاده را بکنيد.

اگر تجربه‌اش را داريد، شيوه خودتان را تکرار کنيد
شما بيشتر از هر کسي با بدن‌تان آشنا هستيد و مي‌دانيد چطور زودتر آرام مي‌شويد. پس در اين لحظات پر درد، به تجربيات گذشته‌تان رجوع کنيد.

چه دارويي موثرتر است؟
اگر خونريزي‌تان زياد است مي‌توانيد مصرف کپسول مفناميک اسيد را از 48 ساعت پيش از شروع قاعدگي شروع کنيد و هر 6 ساعت يکبار آن را همراه با خوردن غذا مصرف کنيد. اما اگر شدت خونريزي‌تان زياد نيست مصرف بروفن و ژلوفن مي‌تواند شما را آرام کند. اما در اين صورت بايد مراقب معده‌تان باشيد و با معده خالي دارو نخوريد.