کد خبر: ۷۹۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

فرودگاه بین‌المللی عدن موشک‌باران شد

 پس از آنکه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن کنترل فرودگاه عدن را در دست گرفتند جنگنده‌های سعودی این فرودگاه‌ را موشک باران کردند.

به گزارش تسنیم، جنگنده‌های ائتلاف سعودی فرودگاه بین المللی عدن را موشک باران کردند. این در حالی است که ساعاتی پیش ارتش و کمیته‌های مردمی کنترل این فرودگاه را بازپس گرفته بودند.

عربستان از بامداد ششم فروردین، پس از شکست تمام طرح‌ها و سیاست‌هایش در یمن، به گزینه نظامی روی آورد و مناطق مختلف یمن را آماج حملات هوایی خود قرار داد، برخی کشورهایی که از نظر اقتصادی به کمک‌های عربستان نیازمند هستند، با عربستان در تجاوزات آشکار به یمن همراه شده اند.

بحرین، قطر، کویت و امارات، مغرب، سودان، اردن و مصر از جمله کشورهایی هستند که جنگ علیه یمن به عربستان پیوسته‌اند. این در حالی است که پاکستان نیز از آمادگی خود برای مشارکت در این جنگ خبر داده و ترکیه نیز اعلام کرده که در حال بررسی شرکت در عملیات نظامی موسوم به طوفان قاطع است.

از آغاز تجاوز عربستان به یمن ده‌ها تن از شهروندان یمنی که در بین آنها شمار زیادی زن و کودک دیده می‌شوند، به شهادت رسیده یا زخمی شده اند.

در حالی که تجاوزات عربستان به یمن همچنان ادامه دارد، ارتش و نیروهای کمیته های انقلابی مردمی همچنان به پیشروی خود در برخی مناطقی که تروریست های القاعده و شبه نظامیان وابسته به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی فراری بر آن مسلط هستند، ادامه می‌دهند.

جنگنده‌های عربستان شب گذشته و امروز نیزمناطق مختلف یمن از جمله مأرب، الحدیده، تعز، ذمار،‌و صنعا پایتخت این کشور را آماج حملات هوایی خود قرار دادند.

منابع امنیتی یمنی اعلام کردند که جنگنده‌های عربستان، پادگانهای دفاع هوایی یمن در استانهای مذکور و همچنین بندر المخاء در دریای سرخ را هدف قرار داد.

این در حالی است که ضد هوایی یمن نیز با جنگنده‌های سعودی در آسمان صنعا و استان ذمار مقابله کرد و موفق شد یکی از این جنگنده‌ها را در منطقه بنی حوات در نزدیکی فرودگاه صنعا سرنگون کند.

یک منبع امنیتی نیز اعلام کرد که «خالد المعقبی» خلبان عربستانی که جنگنده‌ اش در نزدیکی شهر الثورة سرنگون شد، به اسارت گرفته شده است.

در همین راستا دستگاه‌های امنیتی استان صعده در شمال یمن نیز از زخمی شدن 5 تن در پی حمله هوایی عربستان به زندان مرکزی این استان خبر دادند.

از سوی دیگر عبدالحکیم الصفوانی سخنگوی نیروهای گارد ریاست‌جمهوری یمنی در صفحه خود در فیسبوک گفت که دیگر هیچ مبنایی برای گفت‌وگو باقی نمانده، زیرا تمامی زیربناهای کشور از جمله فرودگاه‌ها، بندرها، راههای مواصلاتی نابود شده است و از طرف ما جنگ ادامه خواهد یافت یا اینکه عربستان باید همه خسارتهای ناشی از تجاوز خود به یمن را پرداخت کند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
مسخرست
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
0
1
این "پیشروی" گفتن های شما و صداسیما مارا کشته ! والا