کد خبر: ۷۹۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۰۴
رویترز؛

کاهش قیمت نفت ادامه دارد/ ضرب الاجل مذاکرات هسته ای روبه اتمام

 خبرگزاری رویترز اعلام کرد، قیمت نفت روز سه شنبه در بازارهای جهانی به کاهش خود ادامه داد، زیرا ایران و 6 قدرت جهانی به سرعت مذاکرات برای رسیدن به یک توافق اولیه افزوده اند، توافقی که می تواند به لغو تحریم ها منجر شده و اجازه صادرات بیشتر نفت را به ایران بدهد.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، با نزدیک شدن ضرب الاجل مذاکرات هسته ای ایران که کمتر از 24 ساعت به پایان آن باقی است، آمریکا، بریتانیا، فرانسه، آلمان، روسیه و چین در تلاش هستند تا راه حلی برای پایان دادن به مناقشه هسته ای تهران پیدا کنند. هدف این مذاکرات این است که در مقابل محدود سازی فعالیت های هسته ای ایران، تحریم های بین المللی علیه این کشور لغو گردد.

مقامات معتقدند، هنوز احتمال شکست این دوره از مذاکرات که هدف آن زمینه سازی برای توافق نهایی در پایان ماه ژوئن است، وجود دارد. مواردی که می تواند به شکست مذاکرات بیانجامد، اختلاف بر سر تحقیقات غنی سازی و سرعت برداشته شدن تحریم ها است.

تحلیلگران بانک استرالیا و نیوزیلند در یادداشتی اعلام کردند، ایران به میزان قابل توجهی نفت خام ذخیره کرده است و می تواند بلافاصله پس از لغو تحریم ها، صادرات نفت خود را افزایش دهد.

نهادهای درگیر در صادرات نفت می گویند، به دلیل تحریم های غرب که مانع فروش نفت شده، ایران دست کم 30 میلیون بشکه نفت خام در تانکرهای بزرگ نفتی خود ذخیره دارد.

قیمت نفت برنت دریای شمال در ساعت 02:44 روز سه شنبه به وقت گرینویچ در بازار لندن 35 سنت کاهش یافت و به 55.94 دلار در هر بشکه رسید. دیروز (دوشنبه) نیز قیمت نفت برنت 12 سنت کاهش داشت.

قیمت نفت خام آمریکا نیز که دیروز 19 سنت کاهش پیدا کرده بود، امروز در ساعت یادشده با 56 سنت کاهش به 48.12 دلار در هر بشکه رسید.
*ایرنا