کد خبر: ۷۹۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۱۱

فرمانده مرزبانی ناجا: امنیت پایدار در مرزهای ایران برقرار است

  فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی (ناجا) گفت: با تلاش نیروهای مرزبانی، امنیت پایدار در مرزهای کشورمان برقرار است.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، سردار قاسم رضایی عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از مرز سومار در شهرستان قصرشیرین، افزود: در بازدید هفته قبل از مرزهای شرقی کشور، شاهد امکانات مناسبی در این مناطق بودیم و با وجود مشکلات در کشور پاکستان و توطئه های استکبار، این مرزها امن است.

وی ادامه داد: با توجه به تحرکات دیپلماسی در کشور و انتظاراتی که از همسایگان شرقی (افغانستان و پاکستان) داریم امیدواریم بتوانیم در مرزهای شرقی امنیت را ارتقا بخشیم.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی گفت: در مناطق شمال غرب، غرب و جنوب و نیز مرزهای آبی کشورمان شاهد امنیت پایدار هستیم.

وی همچنین اظهارکرد: کشور عراق به علت توطئه های استکبار، ناامن شده است که با تلاش دولتمردان عراق، مردم و حمایت معنوی مراجع و علمای این کشور، امیدواریم شاهد امنیت پایدار در عراق باشیم.

رضایی با اشاره به شهادت پنج نفر از نیروهای مرزبانی کشورمان در منطقه مرزی سومار در استان کرمانشاه براثر انفجار مین، گفت: شهادت این عزیزان را به محضر فرماندهی کل قوا و خانواده های معظم آنان تسلیت عرض می کنم.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی گفت: با توجه به اینکه منطقه سومار در هشت سال جنگ تحمیلی منطقه تبادل آتش و خط پدافندی بین دشمن بعثی و قوای ایران بوده؛ منطقه آلوده به مین است.

وی ادامه داد: بررسی های اولیه نشان می دهد که این حادثه زمانی که همکاران ما درحال گشت مرزی و تردد بودند؛ رخ داد.

رضایی افزود: با اینکه منطقه توسط گروه های پاکسازی مین روبی شده است؛ اما با توجه به جنس مین و سنگینی عملیات مین روبی، این اتفاق به وقوع پیوست.

وی خاطرنشان کرد: امید است با تلاش همه مسوولان دست اندرکار و بازبینی مجدد اراضی آلوده به مین، شاهد اینگونه اتفاقات نباشیم زیرا از دست دادن این همکاران برای ما بسیار ناگوار است.

رضایی گفت: این مصیبت را به همه مرزبانان کشور تسلیت عرض می کنم و امیدوارم توفیق ادامه راه شهدا و خدمتگزاری به مردم را داشته باشیم.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارای دو مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان و دو بخش مرکزی و سومار است.
*ایرنا