کد خبر: ۷۹۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۵۵

کودکان را از لذت عیدی محروم نکنیم

 یک روان‌شناس گفت: گرفتن عیدی کودکان به بهانه نگه داشتن و یا خرید عروسک و اسباب‌بازی کار درستی نبوده و کودک را از لذت داشتن عیدی محروم می‌کند.

مریم پناهی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه عید و تعطیلات نوروز علاوه بر والدین برای کودکان نیز لذت‌بخش خواهد بود، اظهار کرد: علاقه و دلواپسی‌های کودکان با بزرگسالان متفاوت بوده و به همین دلیل والدین باید با دقت به نیازها و تمایلات کودک توجه داشته و تلاش کنند که کودکان روزهای خوشی را سپری کرده و خاطره‌ی خوبی از عید به یادگار داشته باشند.

وی با  اشاره به اینکه برخی از والدین با گرفتن عیدی کودکان از آنها، کودک را از لذت داشتن عیدی محروم می‌کنند، گفت: گرفتن عیدی کودکان کار درستی نبوده و والدین باید این عیدی را به کودکان داده تا کودکان خود حق انتخاب داشته باشند.

این روانشناس تصریح کرد:‌ در صورت نیاز کودک و در راستای رشد عاطفی وی، والدین می‌توانند کودک را به فروشگاه برده و با همکاری خود کودک اقدام به خرید وسایل کنند.

پناهی در ادامه آشنایی با آداب و رسوم ملی را یکی از مهم‌ترین علل رشد اجتماعی کودک، برشمرد و افزود: این فعالیت‌ها، کودکان را بیشتر به ریشه‌ی خود متصل کرده و در تشکیل هویت آنها از جنبه‌های ملی و اجتماعی مؤثر است.

وی ادامه داد: صله رحم، درک روابط خویشاوندی، احترام به علائق بزرگ‌ترها و بازدیدهای نوروزی از جمله موارد تأثیرگذار در افزایش رشد اجتماعی کودک است.

این روانشناس خاطر نشان کرد: تعطیلات نوروز فرصت بسیار مناسبی برای ارتباط صحیح کودکان با همسن و سالانشان بوده و همچنین والدین نیز می‌توانند فرصت بیشتری را برای با هم بودن در کنار خود داشته باشند.