کد خبر: ۷۹۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۹

رسانه‌هاي سوري: ارتش به زودي بيانيه‌اي در خصوص آزادسازي "ادلب" منتشر مي‌کند

  رسانه‌هاي سوريه با اعلام پيشروي‌هاي چشمگير ارتش در نبرد با تروريست‌ها در شهر ادلب، گزارش دادند که ارتش سوريه به زودي بيانيه‌اي ويژه درخصوص آزادسازي اين شهر از اشغال گروه‌هاي تروريستي صادر خواهد کرد.

به گزارش «الوطن»، يک منبع رسانه‌اي اعلام کرد يگان‌هاي ارتش سوريه وارد درگيري‌هاي مرگباري با گروه‌هاي تروريستي متحد جبهه النصره در شهر ادلب شده‌اند و طبق اعلام فعالان، در حملات هوايي گسترده جنگنده‌هاي سوريه در بيشتر روستاها و مناطق ادلب تروريست‌ها خسارت‌هاي سنگين مالي و جاني زيادي متحمل شده‌اند.

در حالي‌که گزارش‌هاي موجود حاکي است که محو امدادرساني به ارتش سوريه در محور «لاذقيه» امن است، يک منبع رسانه‌اي اعلام کرد که يگان‌هاي رزمي ارتش در ادلب از آزمايش سخت موفق بيرون آمدند ولي به دليل عدم امکان برقراري تماس با فرماندهان ميداني اطلاعات ميداني در اين خصوص بسيار اندک است؛ آنها محرمانه ماندن (جزئيات) اين درگيري‌ها را به افشاي رسانه‌اي ترجيح مي‌دهند. به زودي اين شهر از اشغال تروريست‌ها کاملا آزاد و پاکسازي خواهد شد.
اين منبع تأکيد کرد که بيانيه ويژه ارتش درخصوص آزادسازي ادلب به زودي صادر خواهد شد و اين بيانيه پيامي براي تروريست‌ها جهت عقب‌نشيني آنها است.

از سوي ديگر، پايگاه خبري «اوقات الشام الاخباريه» به نقل از منابعي گزارش داد دولت سوريه يک تصميم استراتژي درخصوص استرداد شهر ادلب اتخاذ کرده است هر چند که اين امر دشوار است.
اين پايگاه خبري درخصوص آخرين تحولات ميداني در ادلب نيز نوشت يگان‌هاي ارتش سوريه در ادامه پيشروي‌هاي خود، عمليات استرداد کامل اين شهر را آغاز کرده‌اند و کنترل منطقه صنعتي و يک کارخانه گاز در ادلب را به دست گرفته‌اند.

براساس اين گزارش، گروه موسوم به نظارت بر حقوق بشر در سوريه، شنبه گذشته گزارش داد جبهه النصره با کمک چند گروه تروريستي ديگر از جمله «احرار الشام» پس از پنج روز درگيري با نيروهاي دولتي شهر ادلب را تصرف کرد.
*تسنيم