کد خبر: ۷۹۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۰۳

تهديد تروريستي جديد القاعده در تونس

 گروه تروريستي موسوم به "گردان عقبة بن نافع" - وابسته به القاعده – يک روز پس از راهپيمايي گسترده مردم تونس عليه تروريسم، به انجام حملات تروريستي جديد در اين کشور تهديد کرد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، به نقل ازخبرگزاري ترکيه اي "آناتولي"، اين گروه تروريستي با صدور بيانيه اي اعلام کرد که عمليات موزه ملي باردو تنها جنبه آزمايشي داشت و براي نشان دادن آساني رخنه در مربع امنيتي شما (دولت تونس) بود و اين قبيل عمليات ادامه خواهد داشت.

اين در حالي است که يک روز پس از حمله تروريستي به موزه باردو گروه تروريستي داعش در شبکه هاي اجتماعي مسئوليت حمله به اين موزه را به عهده گرفته بود.

وزارت کشور تونس روز گذشته تاکيد کرد که "لقمان ابو صخر" متهم طراحي حمله تروريستي باردو و 8 تروريست ديگر را در عملياتي در استان قفصه در جنوب غربي تونس به هلاکت رسانده است.

پايگاه اينترنتي "افريقيه للاعلام"، وابسته به گروه تروريستي مذکور، در اين خصوص نوشت: گردان عقبة بن نافع به کشته شدن تعدادي از افراد خود بدون اشاره به تعداد آن ها اعتراف کرده است.

خالد بن حمادي الشايب ملقب به لقمان ابو صخر - اهل الجزائر - سرکرده گروه تروريستي مذکور از مهم ترين تروريست هاي تحت پيگرد مقامات امنيتي تونس است؛ وي متهم به طراحي حمله به موزه باردو در 18 مارس است که منجر به مرگ 24 نفر شد.

وزارت کشور تونس گروه مذکور را مسئول همه حملات تروريستي معرفي مي کند که از سال 2012 در تونس صورت گرفته است.

گروه مذکور تهديد کرده است که محمد علي العروي، سخنگوي رسمي وزارت کشور تونس را ترور خواهد کرد.

دهها هزار تونسي و شماري از مسئولان و شخصيت هاي اين کشور و کشورهاي ديگر عربي و غير عربي روز گذشته در اين کشور راهپيمايي ضد تروريستي برگزار کردند.
*العالم