کد خبر: ۷۹۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۲۵

گاف مقام عربستاني در افشاي اهداف واقعي حمله به يمن

  سخنگوي نيروهاي تجاوز به يمن تصريح کرد حتي اگر حوثي يا عبدالله صالح تسليم شوند، مواضعي وجود دارد که بايد به هدف قرار دادن آنها ادامه دهيم تا به طور کامل از بين بروند.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، اين پاسخ " احمد العسيري " نظامي بلند پايه سعودي و سخنگوي رسمي نيروهاي تجاوز به يمن است که در پاسخ به سوال غافلگيرکننده در جريان مصاحبه با خبرنگاران رسانه هاي داخلي و بين المللي در عربستان مطرح شد.

العسيري در واقع اهداف واقعي تجاوز عربستان به يمن در تخريب اين کشور و نابودي تمام امکانات و توانمنديهاي ارتش و نيز نهادهاي دولتي و زيرساخت هاي کشور را افشا کرد.

سخنگوي رسمي نيروهاي ائتلاف در پاسخ به اين سوال که درصورت تسليم شدن صالح و يا حوثي ها ، واکنش عربستان چه خواهد بود؟ گفت: حتي اگر صالح و يا حوثي تسليم شوند، ما مواضعي داريم که بايد به هدف قرار دادن آنها ادامه دهيم تا به طور کامل تخريب شوند.

وي سعي کرد از پاسخ به سوالي درباره کشتار غيرنظاميان در اردوگاهي در استان حجه در شمال يمن طفره برود اما خبرنگار وي را در تنگنا قرار داد و گفت اين خبر از سوي صنعا نيست؛ بلکه سازمان پزشکان بدون مرز خبر هدف قرار دادن ارودگاه را مورد تاکيد قرار داد.

جنگنده هاي عربستان و متحدانش روز دوشنبه (30 مارس) به اردوگاه المرزق حمله کردند که اين حمله بين 15 و 45 کشته و 250 زخمي برجاي گذاشت و در ميان کشته ها تعدادي زن و کودک ديده مي شوند.

اردوگاه المرزق در استان مرزي حجه در شمال غرب يمن واقع است و هزاران يمني و مهاجر آفريقائي در آن زندگي مي کنند.
*العالم