کد خبر: ۷۹۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۲۶

وزير دفاع پاکستان همراه فرماندهان ارشد نظامي عازم عربستان شد

  يک هيات عالي رتبه پاکستان متشکل از خواجه آصف وزير دفاع و سرتاج عزيز مشاور نخست وزير اين کشور در امور خارجي و امنيت ملي براي رايزني با مقامات عالي عربستان سعودي در خصوص يمن، روز سه شنبه عازم رياض شد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، وزير دفاع پاکستان پيش از ترک اسلام آباد به مقصد رياض گفت: درصورتي که خطري تماميت ارضي و حاکميت ملي عربستان سعودي را تهديد کند، پاکستان هرگونه اقدام لازم را براي حمايت از عربستان انجام خواهد داد.

علاوه بر خواجه آصف و سرتاج عزيز، تعدادي از فرماندهان و مقامات عالي نظامي پاکستان از جمله فرماندهان ارشدي از نيروهاي دريايي و هوايي ارتش پاکستان نيز همراه اين هيات به رياض سفر کردند.

وزير دفاع پاکستان همچنين اظهار داشت: اسلام آباد خواستار پايان يافتن تنش ها در جهان اسلام است.

محمد نواز شريف نخست وزير پاکستان در جلسه اي که شب گذشته با تعدادي از مقامات عالي اين کشور از جمله فرمانده ارتش با موضوع بررسي تحولات خاورميانه برگزار شد، بار ديگر تاکيد کرد که اسلام آباد از حاکميت ملي و تماميت ارضي عربستان سعودي دفاع مي کند.

در اين جلسه که با حضور ژنرال راحيل شريف فرمانده ارتش، خواجه آصف وزير دفاع، سرتاج عزيز مشاور نخست وزير در امور خارجي و امنيت ملي، سهيل امان فرمانده نيروي هوايي ارتش و اسحاق دار وزير اقتصاد پاکستان در اسلام آباد برگزار شد، نواز شريف تاکيد کرد که پاکستان همچنان به حمايت از عربستان سعودي متعهد است.

پاکستان اعلام کرده است که هرگونه تصميم گيري در خصوص اعزام نيرو به عربستان، بعد از سفر هيات ياد شده به رياض و انجام بررسي هاي لازم صورت خواهد گرفت. در عين حال، وزير دفاع پاکستان شب گذشته به صراحت اعلام کرد که اين کشور به ائتلاف جنگ عليه يمن ملحق نخواهد شد.

بسياري از احزاب و شخصيت هاي سياسي، علمي و دانشگاه هي و همچنين اکثريت مردم پاکستان مخالف ملحق شدن اين کشور به ائتلاف ضد يمن عربستان سعودي هستند.

طبق نظرسنجي هاي انجام شده از سوي معتبرترين رسانه هاي پاکستان، بيش از 70 درصد مردم اين کشور مخالف دخالت پاکستان در امور يمن هستند و معتقدند که بهتر است پاکستان نيرو و توان خود را براي حل مسايل مشکلات داخلي اين کشور از جمله تروريسم صرف کند.
*ايرنا