کد خبر: ۷۹۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۷۶

لاوروف به ادامه مذاکرات بازمی‌گردد


خبرگزاری ریانووستی در گزارشی اعلام کرد سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه برای حضور در مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در لوزان اواخر امروز به سوییس باز می‌گردد.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه که روز دوشنبه برای دیدار و گفت‌وگو با هیاتی از وانوآتو به مسکو برگشته بود اواخر روز سه شنبه برای حضور در مذاکرات هسته‌ای به لوزان بازمی‌گردد.

وی درباره مذاکرات هسته‌ای گفت: اکنون ما فرصت داریم که شانس خود را برای دستیابی به توافق در مذاکرات درک کنیم و به مرحله انجام برسانیم.

وزیر امور خارجه روسیه اضافه کرد: شانس دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران بسیار خوب است. همچنین برخی دیپلمات‌ها بر این باورند که توافق هسته‌ای ممکن است در دور بعدی در ژنو به امضا برسد.

وزیر امور خارجه روسیه درباره تحریم‌های سازمان ملل گفت: باید تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران درباره برنامه‌ هسته‌ای اش به تعلیق درآمده و بعد لغو شود، همچنین تحریم‌های یک جانبه اعمال شده توسط آمریکا و متحدانش لغو شود. ما این تحریم‌های یک جانبه را در هر شرایطی به رسمیت نمی‌شناسیم چه این تحریم‌ها علیه ایران اعمال شود یا علیه کشور دیگری.

به گزارش ایسنا مذاکرات ایران و 1+5 با حضور وزرای خارجه ایران و 1+5 به غیر از روسیه در لوزان سوییس ادامه دارد. لاوروف روز گذشته برای ساعاتی مذاکرات را ترک کرده و به مسکو رفت اما قرار است امروز به مذاکرات بپیوندد.
*ایسنا