کد خبر: ۷۹۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۲۷

وزارت خارجه ترکيه: سفر اردوغان به ايران انجام مي شود

 تانژو بيلگيچ سخنگوي وزارت خارجه ترکيه با تاکيد بر اينکه برنامه سفر رييس جمهوري اين کشور به تهران تغيير نکرده، گفت: رجب طيب اردوغان در اين سفر درباره تحولات منطقه با مقامات بلندپايه ايراني مذاکره خواهد کرد.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، در گفت و گوي هفتگي خود با خبرنگاران در آنکارا در خصوص احضار کاردار سفارت ترکيه در تهران در غياب سفير اين کشور به وزارت خارجه و موضوع سفر اردوغان به تهران در رسانه هاي ايران، گفت: در اين خصوص توضيحات لازم پيشتر داده شده و برنامه سفر اردوغان تغييري نکرده است .

او با اشاره به اينکه سفر اردوغان به ايران اولين سفري خواهد بود که پس از چهار سال صورت مي گيرد، افزود که در اين سفر دومين نشست عالي شوراي همکاريهاي راهبردي ايران و ترکيه برگزار خواهد شد و مقامات دو کشور روابط دوجانبه، مسايل و موضوعات منطقه اي و بين المللي را بررسي خواهند کرد.

بيلگيچ گفت: آنچه که به روابط ايران و ترکيه ويژگي مي دهد، در کنار همسايگي، گفت و گو درباره همه مسايل از جمله موارد اختلاف نظر بطور صريح و روشن است. سفر اردوغان به تهران فرصتي است تا نگراني هاي ترکيه در خصوص تحولات اخير در منطقه بطور مستقيم و در بالاترين سطح با مقامات ايراني در ميان گذاشته شود.

سخنگوي وزارت خارجه ترکيه در خصوص حمايت اين کشور از عمليات تجاوزکارانه کشورهاي عربي به سرکردگي عربستان عليه يمن با عنوان 'طوفان قاطعيت' مدعي شد که در يمن رييس جمهوري مشروع وجود دارد که اين عمليات بنابر درخواست او صورت گرفته است.

بيلگيچ در خصوص اظهارات نبيل العربي دبيرکل اتحاديه عرب که ادعا کرده بود، کشورهايي مانند ترکيه و ايران با مداخله در منطقه عربي، در صدد گسترش مشکلات کشورهاي عربي هستند، گفت: ادعاهاي العربي به هيچ وجه قابل قبول نيست و اظهارات وي منعکس کننده ديدگاههاي ملت عرب نيست.
*ايرنا