کد خبر: ۷۹۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۰۶

آمادگي نيروهاي عراقي براي آزادسازي "الرمادي"

  پس از تکميل عمليات آزادسازي «تکريت»، نيروهاي عراقي خود را براي حمله به الرمادي و سرکوب عناصر گروه تروريستي داعش در اين شهر آماده مي‌کنند.

به گزارش «اسکاي نيوز»، يک منبع در اتاق عمليات الانبار اعلام کرد که نيروهاي عراقي، سه‌شنبه، آمادگي خود را براي آغاز حمله به گروه تروريستي داعش در شمال شهر الرمادي تقويت و پشتيباني نيروي هوايي را جهت جلوگيري از پيشروي تروريست‌ها درخواست کرده‌اند.

اين منبع افزود در درگيري‌هايي که در شمال الرمادي به‌وقوع پيوسته بود، عناصر داعش پل «البوريشه» واقع در بزرگراه بين‌المللي در اين منطقه را منفجر کردند.

عمليات الانبار، پيشتر از به هلاکت رسيدن 9 تروريست داعشي در حملات هوايي در جنوب شهر «الفلوجه» خبر داده بود.

استان الانبار در غرب پايتخت عراق واقع است و الرمادي و الفلوجه از مهم‌ترين شهرهاي آن محسوب مي‌شود. اين استان جز نخستين مناطقي بود که گروه داعش در تابستان سال گذشته آن را به اشغال خود درآوردند.

از سوي ديگر، ارتش آمريکا، ديروز در بيانيه‌اي اعلام کرد از روز دوشنبه واشنگتن و نيروهاي نظامي همپيمان آن 8 حمله هوايي عليه مواضع داعش در عراق و سوريه انجام داده‌اند.

براساس اين بيانيه، حملات هوايي ائتلاف در سوريه اهدافي را در نزديکي شهر «کوباني» (عين العرب) نزديک مرزهاي ترکيه بمباران کرده‌اند.
*تسنيم