کد خبر: ۷۹۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۰۲

درخواست وزیرخارجه یمن برای تجاوز زمینی اعراب به کشورش


در حالی که وزیر خارجه یمن خواهان مداخله فوری کشورهای عربی در یمن به صورت زمینی است سخنگوی ائتلاف عربی به رهبری عربستان این درخواست را رد کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الحدث، ریاض یاسین، وزیر خارجه یمن روز سه شنبه اعلام کرد که ما خواهان مداخله زمینی کشورهای عربی در یمن در سریع ترین زمان ممکن هستیم.

وی در ادامه افزود: ما می خواهیم تا کشورهای عربی هرچه سریع‌تر برای نجات زیرساخت‌های یمن به صورت زمینی در این کشور مداخله کنند. این درحالی است که احمد العسیری، سخنگوی ائتلاف کشورهای عربی به رهبری عربستان عنوان داشت هیچ گونه مداخله زمینی در یمن در شرایط کنونی نیاز نیست.

وی در ادامه افزود: البته ممکن است این نیاز و ضرورت در آینده و در هر زمان به وجود آید.

العسیری تاکید کرد: حملات هوایی ائتلاف علیه یمن با هدف توقف پیشروی حوثی‌ها به سمت عدن صورت می‌گیرد و حملات دیگری در شمال علیه پایگاه‌های انصار الله برای ممانعت از پیشروی آن‌ها به سمت مرزهای عربستان انجام می‌شود.

این درحالی است که تجاوزات اخیر عربستان علیه یمن ده‌ها کشته از جمله زنان و کودکان بی‌گناه در این کشور به دنبال داشته به طوری که تنها در حمله جنگنده‌های متجاوز علیه یک ارودگاه متعلق به آوارگان یمنی ده ها تن کشته و زخمی شدند.

العسیری تاکید کرد:‌در صورتی که غیرنظامیان در جریان این حملات کشته شوند هدف ما کشتن غیرنظامیان نیست بلکه این مسائل در جریان جنگ ممکن است پیش بیاید و طبیعی است.

از سوی دیگر کمیته بین المللی صلیب سرخ اعلام کرد که به ضمانت‌های امنیتی ضروری از سوی ائتلاف عربی به رهبری عربستان برای ارسال کمک‌های پزشکی و غذایی دست نیافته است.

اخیرا یکی از کارمندان هلال احمر یمن کشته شده است.

این کمیته که پایگاه اصلی آن در ژنو است اعلام کرد که مذاکرات درخصوص ارسال امن هواپیمای حامل کمک های بشردوستانه برای هزار یمنی با مسئولان ائتلاف شکست خورده است.