کد خبر: ۷۹۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۴۸

خداحافظي با ايراني‌ترين مربي خارجي فوتبال ما + کارنامه عملکرد

  بي گمان او ايراني ترين مربي تاريخ فوتبال ما بود که ديگر هدايت تيم ملي ايران را در اختيار نخواهد داشت.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، کارلوس کي‌روش با ايستادن در برابر سرمربي تيم ملي کره‌جنوبي در جريان رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني 2014 دلهاي ميليون‌ها ايراني را با خود همراه کرد و هنوز هم با سخنان تندي که به سرمربي کره گفت يا آن دست‌هاي گره کرده که احساس ميليون‌ها ايراني در آن نهفته بود در ذهن‌ها باقي مانده است.

سال 93 در روزهاي آخر خبري تلخ براي فوتبالي ها دارد کارلوس کي‌روش از تيم ملي مي‌رود. علي کفاشيان پس از نشست با کارلوس کي‌روش از خداحافظي با سرمربي پرتغالي تيم ملي پس از دو ديدار دوستانه با سوئد و شيلي خبر داد. اين موضوع در نتيجه اختلاف نظر کي‌روش و فدراسيون فوتبال بر سر حضور يا عدم حضور جهانبخش و آزمون در بازي‌هاي تيم ملي فوتبال اميد رخ داده است.او حالا مي رود ولي نگاه خشم‌آلود او به بنجامين ويليامز استراليايي پس از نيمه نخست بازي با عرق در جام ملت هاي آسيا، دل همه ما ايراني ها را با خود همراه کرد.

او تيم ملي فوتبال ايران را بدون هيچ اما و اگري و به عنوان تيم نخست گروه خود راهي جام جهاني 2014 برزيل کرد. کي‌روش همواره تيم ملي ايران را با عنوان تيم ملي خود ياد مي‌کرد و بارها و بارها پرچم ايران همراه خود را در مراسم‌هاي مختلف به حاضران نشان مي‌داد.

سرمربي تيم ملي فوتبال ايران با کمترين امکانات و با داشتن حداقل بازي‌هاي ملي تيمي را راهي جام جهاني کرد که آرژانتين نايب قهرمان را تا دقيقه 90 متوقف کرده بود و در نهايت هم در يک غافل‌گيري و با ضربه برترين بازيکن جام شکست را پذيرفت.

ايراني‌ترين سرمربي خارجي تاريخ فوتبال ايران در شرايطي تيم ملي ايران را ترک مي کند که کارنامه خوبي از خود به جاي گذاشت.

اولين بازي کي‌روش با فوتبال ايران در بازي با ماداگاسکار بود که با برتري تيم ملي ايران در آن ديدار به پايان رسيد و پرونده حضور او باز شد. در زير کارمنامه اين مربي پرتغالي را مرور مي کنيم.

**ديدار هاي دوستانه:

عملکرد کارلوس کي‌روش در بازي‌هاي دوستانه با 7 برد، 4 تساوي و 6 شکست همراه بود.

ايران 1- 0ماداگاسکار
ايران7- 0فلسطين
اردن 2-2 ايران
ايران 0- 1آلباني
تونس 2-2 ايران
اردن صفر - صفر ايران
ايران 6-1تاجيکستان
عمان3- 1ايران
ايران 1-2 گينه
بلاروس 0-0ايران
مونته نگرو 0-0ايران
آنگولا 1 -1ايران
ترينيداد و توباگو 0-2 ايران
ايران 1- 0 کره جنوبي
عراق 0-1 ايران
شيلي 0-2 ايران
سوئد 3 - 1 ايران

** انتخابي جام جهاني

ايران 4-0 مالديو
ايران 3-0 اندونزي
ايران 6-0 بحرين
مالديو 0-1 ايران
اندونزي 1-4 ايران
بحرين 1-1 ايران
ازبکستان 0-1 ايران
ايران 2-2 قطر
لبنان 1-0 ايران
ايران 1-0 کره جنوبي
ايران 0-1 ازبکستان
قطر 0-1 ايران
ايران 4-0 لبنان
کره جنوبي 0-1 ايران

**جام جهاني

ايران 0-0 نيجريه
ايران 0-1 آرژانتين
ايران 1-3 بوسني

**ديدار هاي مقدماتي و نهايي جام ملت هاي آسيا

ايران5-0 لبنان
ايران 3-2 کويت
ايران 2-1 تايلند
کويت 1-1 ايران
لبنان 1-4 ايران
تايلند 0-3 ايران
ايران 2-0 بحرين
ايران 1-0 قطر
ايران 1-0 امارات
ايران 3-3 عراق

کي روش در تمرينات تيم ملي ايران مثل مربيان مدرني نيست که دائما نکات را به بازيکنانشان گوش‌زد کند. او خيلي کم و به موقع صحبت مي کند. مي خندد، فرياد مي کشد و نيازي ندارد که خودش را به بازيکنان ثابت کند.اين مربي پر تغالي چند ماهي بود که کارش در فوتبال ايران با تهديدات و فراز و نشيب زيادي همراه بوده اسن ودر نهايت هم منجر به کنار رفتنش از تيم ملي ايران شد. مربي پرتغالي کارش را با ايران در سال 2011 شروع کرد و اوج کارش در جام جهاني برزيل بود و توانست ايران را پس از يک دوره غيبت به برزيل برساند و بازي هاي خوبي در جام جهاني همراه ايران داشت.

اين مربي پرتغالي قبل از اينکه هدايت تيم ملي ايران را بر عهده بگيرد در تيم هايي چون امارات، آفريقاي جنوبي و پرتغال سابقه مربيگري در رده ملي را داشته است. او در جام ملت‌هاي آسيا نيز هدايت تيم ملي ايران را بر عهده داشت ولي نتوانست عراق را در ضربات پنالتي شکست دهد و به همين خاطر از رسيدن به جمع 4 تيم برتر باز ماند.

 کي‌روش مدت‌ها است که با فدراسيون فوتبال ايران مشکل دارد و اين موضوع را هم در طول مصاحبه‌هاي خود قبل و بعد از جام جهاني برزيل نيز نشان داد. مشکل مالي کي‌روش با فدراسيون فوتبال ايران در کنار لغو اردوهاي آمادگي تيم ملي ايران شرايط بدي را براي او در برزيل رقم زدند با اين حال ايران در برزيل نتايج ضعيفي کسب نکرد.
*ايسنا