کد خبر: ۷۹۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۸۳

وقتي اشتباه رسانه اي «آنجلينا جولي» را جاسوس سيا مي کند

  در تاريخ ۱۱ آذر ۱۳۸۹، سايت سرگرمي و طنزپرداز spoof در خبري طنزآميز اعلام کرد که مطابق اسناد افشا شده توسط ويکي ليکس آنجلينا جولي جاسوس سازمان سيا يوده‌است.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، آنجلينا جولي ويت متولد ۴ ژوئن ۱۹۷۵ بازيگر آمريکايي، طراح جواهرات، خير مدرسه‌ساز در کشورهاي محروم و «سفير حسن‌نيت سازمان ملل متحد در امور پناهندگان» است. او بارها و بارها توسط مجله‌ها و مراسم‌هاي مختلف به عنوان زيباترين، جذاب‌ترين و بهترين مادر بازيگر و ... انتخاب شده است. هم‌چنين او توانسته سه بار جايزه گلدن گلوب، دو بار جايزه اتحاديه بازيگران سينما و يک بار جايزه اسکار را برنده شود.

وي در شهر لس‌آنجلس متولد شد. پدر وي اصالتي آلماني اسلواک و مادرش اصالتي هلندي و فرانسوي کانادايي دارد. او فعاليت به عنوان مدل را از دوازده سالگي شروع کرد و در شهرهايي مثل لندن و لس‌آنجلس مدل مشهوري شد. او در جواني در کليپ‌هاي خوانندگاني چون رولينگ استونز، ميت لوف، لني کراويتز، انتولينو ونديتيو بازي کرد، اولين نقش سينمايي وي در فيلم «هکرها» بود که داستان پنج دانش‌آموز هکر را روايت مي‌کند.

آنجلينا جولي از سال ۲۰۰۱ از سوي کميسرياي عالي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان به عنوان سفير حسن نيت تعيين شده و با مسافرت به نقاط دورافتاده جهان به فعاليت در زمينه حفظ حقوق آوارگان و پناهندگان مشغول است.

وي در روز ۲۷ خرداد ۱۳۹۰ با حضور در کمپ پناهندگان سوري در شهر آلتين اوزو از توابع ترکيه با پناهندگان سوريه‌اي ديدار کرد.

همسر اوّل وي جان لي ميلر است که در سال ۱۹۹۶ با او ازدواج کرد و در سال ۱۹۹۹ از وي جدا شد، همسر دوم او بيلي باب تورنتون است که در مه ۲۰۰۰ با هم ازدواج کردند، ولي سرانجام بعد از ۳ سال ازدواجشان به جدايي انجاميد.

پس از بازي در فيلم آقا و خانم اسميت، او و برد پيت وارد يک دوستي عاشقانه و سرانجام در سال ۲۰۰۶ صاحب دختري به نام شيلو شدند که به خاطر باورهايشان در مورد پايان دادن به فقر و بدبختي مردم آفريقا تصميم به تولد بچه‌شان در کشور فقير و آفريقايي ناميبيا کردند. آنحلينا جولي به همراه براد پيت علاوه بر سه فرزند طبيعي خود سرپرستي مدوکس پسر بچه يتيم اهل کامبوج، پکس کودک ويتنامي و يک دختر يتيم اهل اتيوپي به نام زهرا را بر عهده دارند.

براد پيت در ۲۶ ژانويه ۲۰۱۲ رسماً اعلام کرد که او و جولي تصميم به ازدواج دارند. او گفت: «ما تصميم گرفته بوديم ازدواج نکنيم تا زماني که براي هيچ زوجي منع ازدواج وجود نداشته باشد ولي گمان نمي‌کنم ديگه بتوانيم بيش از اين مقاومت کنيم. ازدواج ما براي بچه هايمان خيلي مهم است و هميشه در اين باره از ما سؤال مي‌کنند. براي من هم مهم است. دوست دارم آن نوع تعهد ايجاد بشود.» در ادامه گفتگو زماني که از او پرسش شد آيا رسماً از جولي خواستگاري کرده يا نه، وي جواب داد: «ديگر از اين فراتر نمي‌روم... ولي زماني که عاشق کسي هستي و با او يک خانواده تشکيل بدهي و خودت هم دوست داري يک تعهد بين‌تان ايجاد بشود و نتواني خيلي خنده‌دارست،»

آنجلينا جولي در ۱۴ مه ۲۰۱۳ اعلام کرد به دليل دارا بودن يک ژن معيوب، احتمال ابتلاي او به سرطان پستان ۸۷ درصد و ابتلا به سرطان تخمدان ۵۰ درصد بوده و به اين خاطر دست به عمل جراحي ماستکتومي (پستان‌برداري) زده و آنها را برداشته است و جراحي‌ها و مراحل درماني وي از فوريه ۲۰۱۳ تا پايان آوريل ۲۰۱۳ به طول انجاميد وي ذکر کرد که سرطان پستان باعث مرگ مادرش شده‌است و با توجه به اين عمل‌ها احتمال سرطان پستان در وي به زير ۵ درصد رسيده‌است.

در تاريخ ۱۱ آذر ۱۳۸۹، سايت سرگرمي و طنزپرداز spoof در خبري طنزآميز اعلام کرد که مطابق اسناد افشا شده توسط ويکي ليکس آنجلينا جولي جاسوس سازمان سيا يوده‌است. با وجود تاکيد سايت spoof در مورد طنز بودن خبر خود، رسانه‌هاي فارسي زبان اين خبر را به عنوان يک خبر جدي منتشر کردند.
*باشگاه خبرنگاران