کد خبر: ۷۹۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۶۰

CNN: اختلاف‌هاي اصلي در مذاکرات به ۳ماه بعد موکول مي‌شود

 خبرنگار شبکه سي‌ان‌ان گفت: دو طرف براي رسيدن به بيانيه حاوي مسائل کلي حرکت مي‌کنند و مسائل موردمناقشه جدي به ۳۰ ژوئن يعني مهلت نهايي تعيين شده که قرار است تا آن تاريخ، توافق نهايي حاصل شود موکول

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، به نقل از شبکه تلويزيوني سي ان ان، جيم شوتو خبرنگار اين شبکه گفت: مسائل اصلي مورد اختلاف در گفتگوهاي هسته اي همچنان به قوت خود باقي است. يکي از اين مسائل اين است که آيا ايران حاضر مي شود ذخاير اورانيوم خودش را براي فرآوري مجدد به خارج از کشور انتقال بدهد يا خير. حتي اگر اين مسائل حل شود، مخالفان توافق هسته‌اي مي گويند اين توافق سبب مي شود ايران به ساخت تسليحات هسته‌اي نزديکتر شود.

شوتو افزود: به گفته بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل، توافق هسته‌اي سبب مي شود ايران تاسيسات هسته اي زيرزميني اش را حفظ کند. اما مقامات آمريکايي مي گويند هرگونه توافقي مستلزم نظارت شديد بر ايران خواهد بود و توافق هسته‌اي مبتني بر اعتماد نيست بلکه مبتني بر راستي آزمايي شديد است.

وي خاطر نشان کرد: به هرحال، به نظر مي رسد دو طرف براي رسيدن به بيانيه حاوي مسائل کلي حرکت مي‌کنند و مسائل موردمناقشه جدي به سي ام ژوئن موکول مي‌شود يعني مهلت نهايي تعيين شده که قرار است تا آن تاريخ، توافق نهايي حاصل شود.

به گفته لئونارد اسپکتر کارشناس مرکز مطالعات منع اشاعه هسته اي در واشنگتن، ظاهرا پيشرفتهايي حاصل شده است و توافق هسته اي موقت نوعي اعتماد را بين دو طرف بوجود آورده است تا به سمت توافق هسته اي نهايي بروند و همه کارها خاتمه يابد. به هرحال، به نظر مي رسد تا سه ماه ديگر، کارها تمام نشده باقي مانده است.
*نسيم