کد خبر: ۷۹۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۷۳

آسمان ایران سیزده بدر چگونه است؟

 مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: از بعدازظهر امروز سامانه بارشی از سمت جنوب غرب وارد کشور شده و سبب رگبار باران در برخی از مناطق شده و موجب رعد و برق و وزش باد در استانهای واقع در نیمه جنوبی کشور نیز خواهد شد.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، احد وظیفه افزود: این سامانه در روز پنج شنبه در شرق و جنوب شرق کشور فعال بوده و به تدریج در روز جمعه از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود و به این ترتیب در 24 ساعت آینده در استان‌های خوزستان و بوشهر، به سبب وزش باد، پدیده گرد و خاک و کاهش دید افقی دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد:‌ طی دو روز آینده در استان‌های واقع در شرق و جنوب شرق کشور نیز وزش باد نسبتا شدید بوده و در برخی نقاط همراه با گرد و خاک پیش بینی می‌شود. همچنین روزهای پنج شنبه و جمعه خلیج فارس و دریای عمان نیز مواج و طوفانی خواهند بود.

به گزارش ایسنا، همچنین مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از تشدید فعالیت سامانه جوی در شرق و جنوب کشور به شکل رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد، آب گرفتگی معابر و مسیل‌ها طی دو روز آینده در استان‌های یزد، کرمان (از بعد از ظهر چهارشنبه تا ظهر پنج شنبه) و خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان (روز پنج شنبه) خبر داد و توصیه کرد جهت پیش گیری از آسیبهای احتمالی به ویژه در حین مسافرت تسهیلات لازم به کار گرفته شود.

وی افزود‌: با توجه به افزایش وزش باد از بعد از ظهر پنج شنبه 13 فروردین 94 تا صبح جمعه چهاردهم فروردین ماه نیمه شر قی خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج پیش بینی می‌شود و انتظار می رود که ارتفاع موج در نیمه شرقی خلیج فارس تا 2.5 و در شرق دریای عمان تا 2 متر افزایش یابد.

احد وظیفه در ارتباط با وضعیت هوای تهران در روزهای سیزدهم وچهاردهم فروردین ماه گفت: در روز سیزدهم هوای تهران کمی ابری و در پاره‌ای نقاط نیمه ابری همراه با وزش باد بوده و بیشینیه و کمینه دمای هوا نیز 19 و 9 درجه سانتی گراد است.

وی ادامه داد: در روز جمعه چهاردهم فروردین ماه نیز تهران کمی ابرگاهی همراه با وزش باد و در پاره‌ای نقاط همراه با غبار صبحگاهی بوده و بیشینه و کمینه هوا نیز در این روز 20 و 11 درجه سانتی گراد است.
*ایسنا