کد خبر: ۷۹۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۱۹
عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای:

توافق باید متضمن حقوق ملت ایران باشد

  یک عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران توافقی را که متضمن حقوق اساسی ملت باشد، می‌خواهد و تا وقتی این تضمین به دست آید، مذاکرات ادامه دارد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، حمید بعیدی‌نژاد گفت: در مرحله پایانی مذاکرات هستیم که از اهمیت سیاسی حقوقی و فنی برخوردار است؛ موضوعاتی از جمله تحریم‌ها و جزئیات آن و تحقیق و توسعه و برخی دیگر از مسائل مربوط به غنی‌سازی در مذاکرات مطرح است و امیدواریم هرچه سریع‌تر راه‌حل‌های نهایی پیرامون این موضوعات را پیدا کنیم.

وی گفت: همه کشورهای عضو و آنها که در مذاکرات شرکت ندارند، بر اهمیت تاریخی این مذاکرات صحه گذاشته‌اند. وزیران خارجه شخصاً ساعت‌های متمادی حضور دارند و خیلی‌ها شب گذشته را نخوابیدند و با جدیت حضور دارند اما دست یافتن به نتیجه بستگی به این دارد که تصمیمات نهایی اتخاد شود.

بعیدی‌نژاد تاکید کرد: ما همواره اعلام کرده‌ایم که توافق را به خاطر توافق نمی‌خواهیم و باید این توافق متضمن حقوق اساسی ملت ایران باشد. اگر توافق تضمین نشود، مذاکرات ادامه پیدا می‌کند و زمان قطعی پایان مذاکرات را نمی‌توانیم از الان اعلام کنیم؛ ممکن است برای ساعات طولانی، امشب مذاکرات ادامه پیدا کند.
*ایسنا