کد خبر: ۷۹۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۶۶

اردن تنها گذرگاه مرزي خود با سوريه را بست

 منابع وابسته به وزارت خارجه سوريه از بسته شدن گذرگاه «نصيب» در مرز با اردن به دليل درگيري‌هاي شديد نيروهاي ارتش سوريه و عناصر تروريستي در اين گذرگاه مرزي خبر دادند.

به گزارش خبرگزاري سوري سانا، يک منبع وابسته به وزارت خارجه سوريه اعلام کرد که مقامات اردني گذرگاه مرزي «نصيب» در مرز با سوريه را امروز (چهارشنبه) بستند.

منبع سوري افزود: دمشق مسئولان اردني را مسئول تعليق تردد وسايل نقليه و عواقب اقتصادي و اجتماعي ناشي از آن مي داند.

گروه موسوم به «ديده بان حقوق بشر سوريه» وابسته به معارضان سوري امروز گزارش دادند که درگيري‌هاي شديد ميان تروريست ها و نيروهاي ارتش سوريه در نزديکي گذرگاه مرزي «نصيب» رخ داده است.

گذرگاه نصيب تنها گذرگاه مرزي سوريه با اردن است که پس از تصرف يک گذرگاه ديگر در اکتبر 2013، همچنان در اختيار نيروهاي دولت سوريه قرار دارد.

رامي عبدالرحمان اعلام کرد که «پس از آنکه عناصر مسلح توانستند اين منطقه را به محاصره خود درآورند از صبح چهارشنبه، ‌درگيري‌هاي شديدي بين عناصر مسلح و نيروهاي ارتش سوريه در اطراف گذرگاه نصيب وجود دارد». به گفته وي، شورشيان حمله خود را سه شنبه آغاز کردند.

اين منبع افزود:«اگر آنها بتوانند اين گذرگاه مرزي را به تصرف خود در آورند، به حضور دولت سوريه در مرز با اردن پايان خواهند داد».
*فارس