کد خبر: ۷۹۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۶۱

انهدام دومين شبکه جذب نيروي داعش در مغرب

  دومين شبکه جذب و اعزام نيرو براي تروريست‌هاي داعش در مغرب متلاشي شد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، وزارت کشور مغرب امروز چهارشنبه با صدور بيانيه اي اعلام کرد: نيروهاي امنيتي اين کشور موفق شدند دومين شبکه جذب نيرو در شهر فأس جهت پيوستن به گروهک تروريستي داعش در سوريه را متلاشي کنند.

در بيانيه مزبور آمده است: " اين اقدام توسط دفتر مرکزي تحقيقات قضايي مرکز مبارزه با جاسوسي در داخل مغرب در چارچوب عمليات بازدارنده براي رويارويي با تهديدات تروريستي صورت گرفت."

پايگاه اينترنتي روسيا اليوم به نقل از بيانيه ياد شده افزود: رهبر اين باند تبهکار با فرماندهان نظامي داعش در سوريه و عراق ارتباط تنگاتنگ داشت و دو طرف در خصوص پيوستن نيروهاي داوطلب جديد به گروهک تروريستي داعش در سوريه و عراق هماهنگ عمل مي کردند.

وزارت کشور مغرب خاطرنشان کرد: افراد داوطلب پس از جذب در اردوگاههاي داعش جهت بکارگيري تسليحات پيشرفته دوره هاي آموزش نظامي فشرده را سپري مي کردند.

در همين راستا مقامات مغرب در 22 ماه مارس از انهدام بزرگ ترين شبکه تروريستي ظرف چند سال گذشته در اين کشور خبر دادند که در 9 شهر پراکنده شده بود و تسليحات و مهمات در اختيار داشت.

بر اساس تحقيق به عمل آمده شبکه مزبور مي خواست اقدام تروريستي خطرناکي عليه امنيت و ثبات مغرب صورت دهد.

آخرين آمار رسمي نشان مي دهد، مقامات مغرب از سال 2002 به اين سو 132 شبکه تروريستي را منهدم کرده اند و تا کنون در ارتباط با اقدامات تروريستي در اين کشور 2720 تن بازداشت شده اند و 267 تلاش تروريستي ناکام شکل گرفته است.

هم اکنون 1354 مغربي تبار که مستقيما از اين کشور به داعش پيوسته اند، در ميان عناصر اين گروهک تروريستي در عراق و سوريه حضور دارند. اين آمار، آن دسته از اتباع مغربي که از اروپا به اين گروهک تروريستي ملحق شده اند را شامل نمي شود.

220 تن از مغربي هاي بازگشته از سوريه و عراق هم به دليل دست داشتن در اقدامات تروريستي در زندان بسر مي بردند.

کشور اسپانيا بزرگ ترين منبع تامين کننده سلاح براي بزرگ ترين شبکه تروريستي مغرب بشمار مي رود. مقامات مغرب اخيرا اعلام کردند : شبکه تروريستي که اخيرا متلاشي شده، از شهر اسپانيايي مليليه واقع در شمال مغرب تسليحات دريافت مي کرده است.

عبدالحق الخيام مدير دفتر مرکزي تحقيقات قضايي مرکز مبارزه با جاسوسي در مغرب تاکيد کرد: تحقيقات اوليه ثابت کرد که اسلحه از شهر مليليه آمده است اما مغرب براي انهدام اين شبکه به عنوان بزرگ ترين شبکه تروريستي منهدم شده ظرف چند سال گذشته هيچگونه همکاري و کمکي از سوي نهادهاي اسپانيايي دريافت نکرده است.
*العالم