کد خبر: ۷۹۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۲۷

جنگنده‌هاي سعودي بار ديگر اردوگاه آوارگان يمني را بمباران کردند

  شبکه خبري المنار در خبري فوري اعلام کرد که جنگنده‌هاي سعودي بار ديگر اردوگاه المزرق در استان حجه يمن را بمباران کردند.

به گزارش شبکه خبري المنار، جنگنده‌هاي سعودي بار ديگر اردوگاه آوارگان در منطقه المزرق در استان حجه شمال غرب صنعاء را بمباران کردند.

تاکنون اخباري درباره تعداد شهدا و زخمي‌هاي اين حمله هوايي منتشر نشده است.
اردوگاه المزرق که در استان حجه قرار دارد، آوارگان جنگ‌هاي گذشته و همچنين آوارگان جديد ناشي از حملات اخير عربستان به يمن را در خود جاي داده است.

جنگنده‌هاي سعودي دو روز پيش نيز اين اردوگاه را آماج حملات خود قرار دادند که در پي آن ده‌ها تن از مردم بي دفاع يمن شهيد و زخمي شدند.

رژيم آل سعود همچنين به مرکز درماني وابسته به سازمان ملل در اردوگاه المزرق حجه نيز رحم نکرد و اين مرکز را نيز بمباران کرد.

هفتمين روز تجاوز سعودي و همپيمانانش به يمن در حالي آغاز شده است که بمباران يک کارخانه صنعتي در استان الحديده ده‌ها شهيد و زخمي بر جا گذاشته است.

جنگنده‌هاي سعودي در هفتمين روز جنگ عليه يمن، حملات خود را به تأسيسات زيربنايي و حساس يمن تشديد کردند به طوري که علاوه بر بمباران بندر ميدي در درياي سرخ و مناطقي در صعده، مناطق مسکوني در صعده، کارخانه لبنيات اليماني در الحديده و ساختمان‌هاي دولتي در حجه را بمباران کردند.

جنگنده‌هاي سعودي و کشتي‌هاي جنگي ائتلاف عربي به سرکردگي سعودي همچنين شهر عدن را از آسمان و دريا هدف قرار دادند.

همزمان با حملات هوايي عربستان، نيروهاي زميني چند مليتي اين رژيم هم مناطق هم مرز استان جازان را موشک باران و گلوله بارا کردند.

عربستان از بامداد ششم فروردين، پس از شکست تمام طرح‌ها و سياست‌هايش در يمن، به گزينه نظامي روي آورد و مناطق مختلف يمن را آماج حملات هوايي خود قرار داد، برخي کشورهايي که از نظر اقتصادي به کمک‌هاي عربستان نيازمند هستند، با عربستان در تجاوزات آشکار به يمن همراه شده اند.

بحرين، قطر، کويت و امارات، مغرب، سودان، اردن و مصر از جمله کشورهايي هستند که جنگ عليه يمن به عربستان پيوسته‌اند. اين در حالي است که پاکستان نيز از آمادگي خود براي مشارکت در اين جنگ خبر داده و ترکيه نيز اعلام کرده که در حال بررسي شرکت در عمليات نظامي موسوم به طوفان قاطع است.

از آغاز تجاوز عربستان به يمن ده‌ها تن از شهروندان يمني که در بين آنها شمار زيادي زن و کودک ديده مي‌شوند، به شهادت رسيده يا زخمي شده اند.

بر اساس گزارش‌هاي رسانه‌اي از ابتداي حملات عربستان به يمن تاکنون بيش از 100 تن شهيد و 350 نفز نيز زخمي شدند.

منابع سازمان ملل نيز اعلام کرده اند که از ابتداي حملات سعودي به يمن تاکنون 62 کودک به شهادت رسيده‌اند.

حملات به يمن در حالي ادامه دارد که صنعا و ديگر مناطق کشور امروز نيز همچون روزهاي گذشته صحنه تظاهرات و مخالفت‌هاي مردمي با اين تجاوز سعودي و عربي به يمن است.
*تسنيم