کد خبر: ۷۹۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۰

امیرعبداللهیان: اقدامات نظامی در منطقه اوضاع را پیچیده تر می کند

 معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه کشورمان گفت: تحولات چند ساله اخیر در منطقه نشان داده است که اقدامات نظامی و خشونت آمیز نه تنها مشکلات را حل نکرده بلکه اوضاع را در عراق، سوریه، بحرین و اخیرا در یمن پیچیده تر کرده است.

به گزارش اداره کل دیپلماسی وزارت امور خارجه، حسین امیر عبداللهیان در حاشیه کنفرانس بین المللی کمک به آوارگان سوریه در کویت، با معاون اول نخست وزیر و وزیر خارجه کویت دیدار و از برگزاری موفق اجلاس تشکر کرد.

وی در رایزنی با خالد جارالله قائم مقام وزارت امور خارجه کویت درباره همکاری های دو جانبه و آخرین تحولات منطقه از جمله یمن، عراق، بحرین و سوریه گفت و گو کرد.

معاون وزیر امور خارجه ایران ضمن تشکر از امیر دولت کویت برای برگزاری سومین کنفرانس بین المللی کمک به آوارگان سوریه گفت: برگزاری منظم کمیسیون و کمیته های مشترک دو کشور، نشان دهنده اراده دو طرف برای توسعه روابط و همکاری های دوجانبه است.

طرفین سفر سالجاری امیر کویت به تهران را نقطه عطفی در روابط دو کشور خوانده و بر اهمیت سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به کویت تاکید نمودند.

امیرعبداللهیان با ابراز تاسف از حملات نظامی خارجی علیه یمن و کشته شدن مردم بی گناه این کشور در این حملات، خواستار توقف هرگونه اقدام نظامی علیه یمن شد.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه، با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران بر این اعتقاد است که مشکلات بوجود آمده در این کشورها صرفا راهکار سیاسی دارد؛ بر ضرورت توقف سریع عملیات نظامی و اقدامات خشونت آمیز و انجام گفت و گوهای جدی بین اطراف مختلف یمنی تاکید کرد.

وی به سوابق دیدار فیمابین وزرای امور خارجه ایران و سعودی در نیویورک و دیدار خود با سعود الفیصل در ریاض، بر اهمیت تداوم گفت و گوهای دو کشور تاکید و از اقدامات نظامی سعودی علیه یمن انتقاد کرد.

خالد جارالله قائم مقام وزیر خارجه کویت نیز با ابراز خرسندی از مناسبات سیاسی فیمابین و تشکر از مشارکت کشورمان در این اجلاس، اوضاع یمن را پیچیده توصیف کرد.

وی ضمن تاکید بر ضرورت نیل به راه کار سیاسی مناسب در قبال تحولات منطقه به ویژه یمن ، نقش جمهوری اسلامی ایران را در این تحولات تاثیرگذار دانست.

قائم مقام وزیر امور خارجه کویت، وضعیت آوارگان سوری را ناگوار خواند و هدف از برگزاری این اجلاس را کاهش دردهای مردم سوریه بیان کرد.