کد خبر: ۷۹۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۳۰

عدن تحت کنترل کامل حوثی‌ها

 حوثی‌های یمن از کنترل کامل بر همه مناطق شهر عدن و فرار گروهک‌های مسلح وابسته به رییس‌جمهوری مستعفی از این مناطق خبر دادند.

به گزارش ایسنا، ارتش یمن و کمیته‌های مردمی اعلام کردند که همه مناطق شهر عدن را تحت کنترل خود درآوردند. این نیروها اکنون کاخ ریاست جمهوری در استان عدن را تحت کنترل دارند.

یک منبع محلی یمن به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که حوثی‌های یمنی کنترل اقامتگاه عبد ربه منصور‌هادی، رییس‌جمهوری مستعفی این کشور در شهر عدن را به دست گرفته‌اند.

طی درگیری میان حوثی‌ها و گروه‌های وفادار به عبد ربه منصور هادی، رییس‌جمهوری مستعفی یمن 15 تن کشته شده‌اند.

این منبع گفت: حوثی‌ها کنترل این اقامتگاه در عدن را در دست گرفته‌اند و درگیری‌ها میان آن‌ها و گروه‌های مسلح حامی منصور هادی در اطراف این اقامتگاه در جریان است.

این منبع در ادامه گفت: طی این درگیری‌ها ده‌ها تن زخمی و 15 تن کشته شده‌اند و احتمال انجام حملات زمینی علیه حوثی‌ها برای خارج کردن آنان از شهر نیز وجود دارد.

از سوی دیگر، شاهدان عینی در مرکز عدن اعلام کرده‌اند که به رغم تجاوزات هوایی یک هفته‌ای ائتلاف عربی به رهبری عربستان، حوثی‌ها موفق شدند خود را به مرکز عدن برسانند.

هم‌چنین خبرگزاری رویترز گزارش داد که محمد عبدالسلام، سخنگوی حوثی‌های یمن اعلام کرد: ما پس از یک هفته بمباران یمن می‌توانیم بگوییم که متجاوزان به هیچ نتیجه‌ای نرسیدند و این پیروزی‌ها در عدن این کمپین را خجالت زده کرد و دولت های متجاوز را به سکوت واداشته است.

از سوی دیگر، ارتش یمن و کمیته‌های مردمی تکفیری‌ها را در چندین منطقه مأرب شکست دادند و منطقه حریب را تحت کنترل خود درآوردند و همچنان در حال پیشروی به سوی استان شبوه هستند.

هم‌زمان با حضور حوثی‌ها در مرکز عدن، شبه‌نظامیان محلی نیز وارد عمل شدند و طی درگیری میان این دو گروه هشت حوثی جان خود را از دست دادند.

تجاوزات هوایی به رهبری عربستان علیه حوثی‌های یمن از روز 25 مارس (پنجم فروردین) به درخواست منصور هادی انجام شده است.