کد خبر: ۷۹۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۳۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
چمران :

کرایه‌های حمل‌و‌نقل عمومی فردا افزایش می‌یابد

 در يکصد و بيست و ششمين جلسه شوراي اسلامي شهر تهران در تاريخ 93/11/5 لايحه تعيين قيمت کرايه‌هاي حمل‌ونقل اعم از تاکسي، اتوبوس و بليت مترو در سال 1394 بررسي شد.

به موجب اين لايحه که با هدف توسعه و گسترش حمل و نقل عمومي و خدمت رساني به شهروندان و نيز در راستاي تشويق مسافران به استفاده از بليت‌هاي اعتباري و با توجه به تجزيه و تحليل قيمت تمام شده بليت مترو در سال 94 و با عنايت به اجراي قانون هدفمند بودن يارانه‌ها و همچنين با ضرورت رعايت حال اقشار آسيب پذير تنظيم شده، بهاي بليت مترو به طور متوسط 50 تومان در بليت‌هاي اعتباري افزايش يافت. همچنين در اين لايحه قيمت بليت تک سفره 600 تومان و بليت دو سفره يک هزار تومان تعيين شد که با راي اکثريت اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران به تصويب رسيد.

بر همين اساس، اعضاي شورا افزايش 50 تا 100 توماني کرايه هاي اتوبوس در سال 94 را به تصويب رساندند که به موجب آن کرايه‌هاي اتوبوس اعم از عمومي و خصوصي در سال 94 بيش از 100 تومان افزايش نخواهد داشت و در همه مسير ها به طور متوسط بين 50 تا 1200 تومان افزايش پيدا خواهد کرد.

در يکصد و بيست و ششمين جلسه شوراي اسلامي شهر تهران لايحه قيمت کرايه‌ها در دستور کار قرار گرفت که در نهايت افزايش 20 درصدي قيمت کرايه هاي تاکسي در سال 94 به تصويب رسيد.

پس از تصويب قميت کرايه‌هاي حمل و نقل در سال 94 ، اين مصوبه جهت تصويب نهايي به فرمانداري تهران ارسال شد که در نهايت نيز فرماندار تهران، مصوبه را تأييد کرد.

مهدي چمران رئيس شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به اينکه تمامي تمهيدات لازم از سوي بخش‌هاي مختلف جهت اجراي مصوبه افزايش کرايه‌هاي حمل و نقل عمومي صورت گرفته است، گفت: طبق برنامه ريزي انجام شده کرايه‌ها در بخش‌هاي مختلف از 15 فروردين اجرا مي‌شود.

وي تصريح کرد: تمامي رانندگان تاکسي و اتوبوس موظف هستند بر اساس برچشب‌هاي که در خودروهاي آن نصب خواهد شد اقدام به دريافت کرايه‌هاي جديد را داشته‌ باشند و در صورتي که بيش از مصوبه شورا اقدام به اخذ کرايه کنند، با آنها برخورد خواهد شد.
*فارس
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
0
14
به به
به چه عنوان كرايه ها رو كه مبناي قيمت گذاري كالا وخدمات است افزايش ميدهي اقاي چمران؟
مگر قيمت سوخت افزايش يافته كه حضرت عالي اينگونه افاضات ميفرماييد؟
چه قشري از اين تصميم شما سود ميبرد؟نكنه اين كار نتيجه لغو تحريمهاست؟