کد خبر: ۷۹۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۸۸

ارنست مونيز: تحريم هاي ايران "لغو" نمي شود "کاهش" مي يابد

  وزير انرژي آمريکا در يک برنامه تلويزيوني پربيننده ظاهر شده و گفته که تحريم‌هاي ايران نه لغو بلکه کاهش مي‌يابد و اين روند هم پس از عمل کرن ايران به تعهداتش آغاز خواهد شد.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، «ارنست مونيز» وزير انرژي آمريکا که در مذاکرات اخير به عنوان طرف خارجي «علي‌اکبر صالحي» ظاهر شده بود مي‌گويد که تحريم‌هاي ايران نه لغو بلکه کاهش مي‌يابد و اين روند هم پس از عمل کرن ايران به تعهداتش آغاز خواهد شد.

بر اساس اين گزارش، وزير انرژي آمريکايي ها که در برنامه «در پيشگاه ملت» شبکه خبري سي‌بي‌اس نيوز حاضر شده بود، به مذاکرات خود با طرف ايراني و نتيجه مذاکرات لوزان پرداخت و گفت: «همه راه‌هاي ايران براي ساخت بمب اتم را مسدود کرديم.»

پنجشنبه هفته گذشته نمايندگان ايران و 1+5 بر سر بيانيه‌اي توافق کردند که بناست چارچوب توافق جامع هسته‌اي تير ماه را مشخص کند. يک بيانيه کلي قرائت شده ولي پس از اين کار، ايران و آمريکا جزئياتي را ارائه دادند که تفاوت‌هايي کليدي دارد.

محمد جواد ظريف وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران مي‌گويد که طرف آمريکايي فقط خواسته‌هاي خود را نوشته و هنوز هيچ توافقي به صورت نهايي مکتوب نشده است.
*فارس