کد خبر: ۸۰۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۱۲۷

شرايط پرداخت وام مسکن روستايي سخت‌تر شد

 معاون بنياد مسکن انقلاب اسلامي با بيان اينکه تاکنون يک ميليون و ۸۰۰ هزار واحد مسکن روستايي نوسازي يا بازسازي شده است، از سخت تر شدن شرايط بانکي براي پرداخت وام مسکن روستايي خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، عزيز الله مهديان امروز در نشستي خبري با بيان اينکه هم اکنون ۵۲۰ ميليون واحد روستايي در کشور وجود دارد و تلاش مي کنيم تا سال ۱۴۰۵ تعداد واحدهاي روستايي کشور به ۶۲۰ هزار واحد افزايش يابد، گفت: از ابتداي سال ۸۴ تاکنون يک ميليون و ۴۵۰ هزار واحد مسکن روستايي نوسازي شده است.

وي با اشاره به اينکه در اين مدت ۳۵۰ هزار واحد ديگر بازسازي شده است، بيان کرد: در اين مدت در مجموع بيش از يک ميليون و ۸۰۰ واحد روستايي بازسازي و يا نوسازي شده است.

معاون بازسازي مسکن روستايي بنياد مسکن انقلاب اسلامي تصريح کرد: در حال حاضر ۵ ميليون و ۸۰۰ هزار خانوار در روستاهاي کشور زندگي مي کنند و تعداد واحدهاي روستايي کشور ۵ ميليون و ۲۰۰ هزار واحد است.

مهديان با تاکيد بر اينکه تلاش ما اين است که هر خانوار روستايي حداقل يک واحد مسکن داشته باشد، گفت: تامين مسکن براي اقشار محروم جامعه از وظايف اصلي بنياد است و از ۲۱ فرودين ۵۸ که حضرت امام خميني (ره) فرمان تشکيل بنياد مسکن را داده بودند بنياد مسکن بازسازي و نوسازي واحدهاي مسکن روستايي را برعهده دارد، هم اکنون سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستايي با استفاده از تسهيلات بانکي درکشور نوسازي مي شود.

وي با بيان اينکه پرداخت تسهيلات مسکن روستايي سخت شده و بانکي‌ها مانند سابق در اين باره عمل نمي‌کنند، افزود: روستائيان به راحتي وام مسکن روستايي را دريافت کنند.

معاون بنياد مسکن انقلاب اسلامي با اشاره به اينکه سالانه ۸ درصد مسکن روستايي مقاوم‌سازي مي‌شود، بيان کرد: برخي بانک‌ها ۵۰ درصد سهميه و برخي ديگر ۱۰۰ درصد سهميه خود را ابلاغ کرده‌اند.

مهديان تصريح کرد: تا قبل از سال ۹۳ دولت بازپرداخت تسهيلات مسکن روستايي را تضمين مي‌کرد اما امسال دولت فقط يارانه سود تسهيلات مسکن روستايي را تضمين کرده است، ضمن آنکه تا قبل از سال ۹۳ بانک‌ها براي پرداخت تسهيلات ضامن زنجيره‌اي را قبول مي‌کردند اما بانک‌ها الان از روستائيان سفته و ضامن معتبر مي‌خواهند، البته در مصوبه دولت پيش‌بيني سفته زنجيره‌اي هم شده است.

وي ميزان بدهي دولت به بانک‌ها بابت يارانه سود تسهيلات مسکن روستايي را حدود ۱۴۰۰ ميليارد تومان اعلام کرد و گفت: البته اواخر سال گذشته بخشي از بدهي دولت به بانک‌ها پرداخت شد.
*مهر