کد خبر: ۸۰۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۰۶۱

علم الهدی: تجاوز به دو جوان ایرانی در جده یک حرکت سیاسی بود / حکم ماموران عربستانی اعدام است

امام جمعه مشهد در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به حادثه تلخ تعرض مأموران فرودگاه جده به دو نوجوان ایرانی گفت : نمی‌توان این حرکت جانور صفتانه را تنها یک فساد اخلاقی دانست ، این کار یک حرکت سیاسی بود تا اهانتی صریح به ایران و ایرانی انجام دهند.
علم الهدی گفت : واقعه فرودگاه جده ؛ کار سیاسی بود .

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، امام جمعه مشهد در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به حادثه تلخ تعرض مأموران فرودگاه جده به دو نوجوان ایرانی گفت : نمی‌توان این حرکت جانور صفتانه را تنها یک فساد اخلاقی دانست ، این کار یک حرکت سیاسی بود تا اهانتی صریح به ایران و ایرانی انجام دهند.

او با بیان اینکه ما نمی‌توانیم این را به‌عنوان یک فساد اخلاقی از یک مأمور بپذیریم ، افزود: هرسال در جریان عمره و حج در عربستان با مشکلات متعددی نظیر توهین به افراد و سرقت اموال زائران مواجه می‌شویم و این جریان سرکوب حجاج ایرانی در بقیه مکان ها به‌طور مکرر رخ می‌داد اما اینکه در یک موقعیت نظامی و امنیتی اتفاق بیفتد ، مساله ای متفاوت و بسیار مهمی است.

امام‌جمعه مشهد گفت: این جنایت در موقعیتی که حجاج در حال عبور از گمرک هستند ، رخ داده است و حتماً ریشه سیاسی دارد زیرا هیچ مأمور دولتی جرأت نمی‌کند در زمان انجام مأموریت برنامه کثیفی را اجرا کند ، آن‌ هم دستگاه انتظامی عربستان که بسیار محدود و تحت کنترل شدید است.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه باید با این اقدامات برخورد حساب‌شده صورت بگیرد ، گفت : حرکت تند و برخورد خیلی شدید ممکن است اهداف سیاسی که پشت پرده است را به نتیجه برساند اما دولت روش خوبی را در برخورد با این عمل انتخاب کرد که این موضوع را ابتدا با رییس دیپلماسی عربستان در ایران در میان گذاشت و آنان نیز قول تعقیب و پیگیری موضوع را دادند.

امام جمعه مشهد به لزوم برخورد قاطع‌ تر در صورت رسیدگی نکردن دولت عربستان به این موضوع تاکید و بیان کرد: اگر دولت عربستان حکم چنین عملی که در آن کشور اعدام است را اجرا کند ، تا اندازه‌ ای مسئله جبران می شود اما اگر بخواهند آن را به‌گونه‌ ای دیگر حل و فصل یا لاپوشانی کنند ، نباید همچون گذشته برخورد کرد.

علم الهدی در خصوص موضوع تعطیلی حج عمره نیز گفت: تعطیلی حج یک حرکت فقهی و بر عهده مراجع و در درجه اول مقام معظم رهبری است و نمی‌توانیم به‌ یکباره بگوییم حج عمره تعطیل است.