کد خبر: ۸۰۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۳۹

کوثري: پيگيري اجراي حکم متعرضان به نوجوانان ايراني در عربستان ادامه دارد

باشگاه خبرنگاران/ نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اينکه جمهوري اسلامي در واکنش به تعرض به دو نوجوان ايراني تنها به توقف اعزام اکتفا نخواهد کرد، تاکيد کرد: درصدد پيگيري حکم قضايي مربوطه در خصوص آن‌ها هستيم.

"اسماعيل کوثري"، گفت: جمهوري اسلامي در واکنش به تعرض به دو نوجوان ايراني تنها به توقف اعزام اکتفا نخواهد کرد.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: ما اجراي حکم را پيگيري مي‌کنيم تا اين‌ها بدانند که اگر زماني سفير آن‌ها در حال مستي در تهران اقدامي کرد و با پادرمياني کسان ديگر آن‌ها‌‌ رها شدند، اما اين بار ديگر قابل گذشت نيست و درصدد پيگيري حکم قضايي مربوطه در خصوص آن‌ها هستيم.
کوثري با بيان اينکه وزارت خارجه درخصوص اين مسئله آنچنان که شايسته بود به ميدان نيامد، تصريح کرد: مجلس اين موضوع را مطرح کرد و به رئيس جمهور نامه نوشت و در ‌‌نهايت از وزارت خارجه و سازمان حج خواستند که اين موضوع دنبال شود، که چرا يک وقت در خصوص گذرنامه زوار را اذيت مي‌کنند و حالا هم دست به عمل شنيع مي‌زنند و اين اوج خباثت آن‌ها را مي‌رساند.
نماينده مردم تهران در مجلس تنش‌هاي بين ايران و عربستان را زياد خواند و تاکيد کرد: همگي اين تنش‌ها تا به حال به صورت يکطرفه از سوي عربستان بوده است.
وي در ادامه يادآور شد: کشتار ۴۰۰ نفر از حجاج ايراني، حمايت از ارتش بعث عراق و صدام، حمايت همه جانبه از داعش و گروه‌هاي تروريستي نشان دهنده تنش‌هاي يکطرفه عربستان است.
کوثري در پايان با تاکيد بر اينکه اين اقدامات به خاطر ترس از اسلام ناب محمدي است، بيان داشت: به خاطر همين هم مقام معظم رهبري تذکر دادند که اينقدر بي‌تجربگي نکنند و اينکه بعد از جابجايي قدرت تا اين حد بي‌چون و چرا تابع سياست‌هاي آمريکا و اسرائيل باشند و خود را خادم حرمين بنامند، با يکديگر همخواني ندارد.