کد خبر: ۸۰۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۴۵

روزنامه اسرائیلی مدعي شد: آغاز حمله زميني عربستان به يمن ظرف چند ساعت آينده

ايرنا/ روزنامه صهيونيستي 'اسرائيل اليوم' به نقل از گزارش اخير رسانه هاي عربي مدعي آمادگي عربستان براي آغاز عمليات زميني عليه انصار الله از طريق استقرار نيرو در شش جبهه در مرز عربستان با يمن شد.

به گزارش پايگاه خبري يمني الخبر، اين روزنامه با اشاره به گزارش شبکه لبناني «الميادين» درباره استقرار 2000 زره پوش وتانک در مرز عربستان با يمن افزود: در اين گزارش ها زمان عمليات زميني عربستان عليه يمن اعلام نشده ، اما ارزيابي ها حاکي از شروع اين عمليات طي چند ساعت يا روز آينده است .
روزنامه صهيونيستي ياد شده ، در ادامه ادعاهاي خود، تبادل نظر وزارت خارجه عربستان و ايران را نوعي تشديد تشنج ميان دو طرف خواند به طوري که وزارت خارجه ايران به عربستان هشدار داد که تداوم حمله عربستان به يمن موجب بي ثباتي در سراسر منطقه مي شود ودر مقابل وزارت خارجه عربستان مدعي شد اين کشور درصدد آتش افروزي در منطقه نيست بلکه به کمک دولت يمن و مقابله با کودتا گران، شتافته است.
در تجاوز نظامي هواپيماهاي سعودي و همپيمانانش به خاک يمن که از ششم فروردين ماه به بهانه حمايت از عبدربه منصور هادي رييس جمهوري مستعفي و فراري اين کشور آغاز شده، تاکنون شمار زيادي از غيرنظاميان از جمله زنان و کودکان يمني جان باخته اند.
در اين تجاوز گسترده، جنگنده هاي10 کشور عربي از جمله کشورهاي عضو شوراي همکاري خليج فارس (به جز عمان) و آمريکا، جنگنده هاي ارتش عربستان را همراهي مي کنند.