کد خبر: ۸۰۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۷۶

مک‌کين: کري درباره دستاوردهاي توافق هسته‌اي با ايران خيالاتي شده است


تسنيم/ سناتور جمهوريخواه آمريکايي در واکنش به سخنان وزير خارجه اين کشور درباره دستاوردهاي توافق هسته‌اي با ايران گفت که وي خيالاتي شده است.

به گزارش نشريه کنگره آمريکا «هيل»، جان مک‌کين، سناتور جمهوريخواه آمريکايي که همواره مخالف مذاکرات هسته‌اي ميان دولت آمريکا و ايران بوده است پس از سخنان جان کري درباره دستاوردهايي که آمريکا در توافق هسته‌اي با ايران به دست آورده در مصاحبه‌اي گفت که وزير خارجه آمريکا خيالاتي شده است.

وي در ادامه گفت که جان کري بايد از توافق هسته‌اي اطلاع داشته باشد اما با اينحال تصميم گرفته که آن را به شيوه ديگري تفسير کند. به گفته مک‌کين اظهارات رهبر ايران درباره سياه يا سفيد بودن اين توافق صحيح است.
رئيس کميته خدمات مسلح سنا در پايان گفت: شما خواهيد ديد که آنها (ايراني‌ها) هرگز با موضوعاتي که کري مدعي شده موافقت نکرده‌اند. من نمي‌توانم رهبر ايران را سرزنش کنم زيرا تصور نمي‌کنم که هرگز با اين مسائل موافقت کنند. به نظرم کري سعي داشت درمورد وعده‌هايي غيرواقعي صحبت کند و از سوي ديگر اميدوار بود که ايراني‌ها واکنش چنداني به آن نشان ندهند.
ايران و آمريکا اخيرا از دستيابي به چارچوب توافق هسته‌اي ميان طرفين پس از مدتها خبر دادند اما تيم‌هاي مذاکره کننده برداشت‌هاي متفاوتي از اين توافق به ويژه در موضوع لغو تحريم‌ها ارائه دادند که منجر به واکنش‌هايي در داخل ايران و آمريکا شد.