کد خبر: ۸۰۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۷۰

لغو اعزام 19 کاروان حج عمره مازندران

  به دليل مشکلاتي که در صدور ويزا و سختگيري هايي که در فرودگاه عربستان صورت مي گيرد ، سفر حج عمره 19 کاروان مازندران انجام نشده است.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، سيد حبيب الله ساداتي مديرکل حج زيارت مازندران گفت : البته تکليف 15 کارواني که اعزام آنان متوقف شده بود مشخص شده و زمان اعزام آنان با هماهنگي مديران کاروان ها اعلام مي شود.

وي اضافه کرد: زائريني که در نوبت اعزام تعطيلات نوروزي امسال بودند ، نوروز سال 95 اعزام خواهند شد.

ساداتي با بيان اينکه بر اساس برنامه قبلي و سهميه امسال 65 هزار نفر از ثبت نامي هاي عمره مفرده مي بايست به حج اعزام مي شدند،خاطر نشان کرد : اعزام چهار کاروان مازندران در دو روز گذشته نيز متوقف شد.

مديرکل حج زيارت مازندران تصريح کرد : ادامه يا متوقف شدن اعزام کاروان حج عمره مازندران بر اساس تصميمي که در نشست امروز اتخاذ خواهد شد ، مشخص مي شود.

وي با بيان اينکه مازندران در اعزام زائرين به خانه خدا رتبه چهارم کشور را دارد، خاطر نشان کرد : البته مازندران به نسبت جمعيت رتبه نخست در ثبت نام حج در کشور را دارد.

به گفته مدير کل حج زيارت مازندران اين استان شش درصد ثبت نامي حج تمتع و هشت درصد حج عمره کشور را به خود اختصاص داده است.

در حال حاضر 90 هزار مازندراني در نوبت حج تمتع و 570 هزار نفر در نوبت حج عمره قرار دارند.

علاوه بر مشکلاتي که در صدور ويزا زائرين ايراني در عربستان وجود دارد ،هشتم فروردين ماه جاري دو نوجوان ١٤ و ١٥ ساله ايراني در فرودگاه جده مورد تعرض مامورين مستقر در اين فرودگاه قرار گرفته که اين موضوع از سوي مسوولان ارشد کشور در حال بررسي است.
*ايرنا