کد خبر: ۸۰۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۲۳۶

چند درمان خانگي براي جلوگيري از ريزش مو

  استفاده از شامپو‌هاي صنعتي مي‌تواند ريشه موها را ضعيف کند اما استفاده از 4 درمان خانگي با استفاده از طب سنتي مي‌تواند به تقويت ريشه موها کمک کند.

دکتر نصير دهقان پزشک طب سنتي گفت: شامپو‌هاي صنعتي و رنگ‌هاي مو حاوي 10 تا 20 نوع ماده شيميايي مصنوعي هستند که به بافت‌هاي مو آسيب وارد مي‌کنند. از نظر طب سنتي، داروهاي گياهي و درمان‌هاي زيادي براي جلوگيري از ريزش مو و تقويت ريشه موها وجود دارد که بدون عارضه بوده و کمک مي‌کند تا پس از مدت کوتاهي موهاي شفافي داشته باشيد.

وي افزود: يکي از اين درمان‌ها استفاده از تخم شنبليله است، به اين صورت که مقداري از آن را در آب بريزيد و بگذاريد خيس بخورد، سپس سرتان را با آن ماساژ دهيد و به مدت 3 ساعت روي سرتان حوله قرار دهيد و بعد بشوييد. اين درمان را تا يک ماه ادامه دهيد.

دهقان تصريح کرد: ريشه موهايتان را با روغن کرچک ماساژ دهيد و با گذاشتن يک کلاه نايلوني تا صبح صبر کنيد، هفته‌اي يکبار نيز آبليموي تازه را به ريشه موهايتان بزنيد.

اين پزشک طب سنتي با اشاره به اينکه اگر مي‌خواهيد موهاي شفاف داشته باشيد، گفت: براي اين کار هفته‌اي 2 بار حمام کنيد و از روغن بادام تلخ و روغن زيتون استفاده کنيد.