کد خبر: ۸۱۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۰۹۶

وقتي عکس پروفايل شخصيت افراد را لو مي دهد

 يکي با گل، يکي با ژست هاي عجيب و غريب، يکي نيم رخ، يکي پشت ميز محل کارش عکس گرفته و ديگري هم هيچ عکسي براي پروفايل کاربري اش در شبکه هاي اجتماعي مانند وايبر، اينستاگرام، گوگل پلاس و ... نگذاشته است.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)،  اگر تمايل داريد بدانيد تصاويري که دوستان تان در شبکه هاي اجتماعي به اشتراک مي گذارند، چطور شخصيت آن ها را فاش مي کند بايد بدانيد که تصاوير با ما حرف مي زنند فقط کافي است که با داشتن کمي اطلاعات با دقت به آن ها نگاه کنيم تا به رمز و رازهايشان پي ببريم. به گزارش زندگي ايده آل براي پي بردن به اسرار دروني افراد سرنخ هايي وجود دارد.

 يکي از اين سرنخ ها عکس پروفايل افراد در شبکه هاي اجتماعي است. تصاويري که يک فرد خودش را با آن ها به دوستان مجازي اش معرفي مي کند از واقعيت دروني او خبر مي دهد. ادامه اين مطلب تا حدودي به شما مي گويد چه رازي پشت تصاوير شخصي افراد نهفته است و چطور مي توانيد به ابعاد شخصيتي دوستان مجازي تان پي ببريد البته فراموش نکنيد که اين نکات براي شناخت کامل به هيچ وجه کافي نيست.

خجالتي ها کمتر عکس مي گذارند
افراد کمرو و خجالتي اين ويژگي شان را در شبکه هاي اجتماعي هم بروز مي دهند. اين افراد معمولا از عکس واقعي خودشان کمتر استفاده مي‌کنند يا تصاويرشان کاملا واضح نيست. علاوه بر اين ممکن است ترجيح دهند به جاي عکس واقعي خودشان، تصاويري از مناظر زيبايي هاي طبيعي را داشته باشند. کمروها عکس هاي سنتي را هم مي پسندند و دوست ندارند در فضاي مجازي جلب توجه کنند.

پرخاشگرها عکس غيرواقعي دارند
وقتي فردي در فضاي مجازي قصد پرخاشگري يا به کار بردن الفاظ ناشايست را دارد ممکن است کمتر از نام و تصوير واقعي خودش استفاده کند. افراد بي ادب و پرخاشگر هويت واقعي شان را کمتر فاش مي کنند و به همين دليل با نام و تصوير غيرواقعي در شبکه هاي اجتماعي ظاهر مي شوند تا قابل شناسايي نباشند بنابراين اگر فردي با هويت نامعلوم و بدون داشتن تصوير، قصد دوستي با شما را داشت در پذيرش اين دوستي محتاط باشيد و اين دوستي ها را به سادگي قبول نکنيد.

مهرطلب ها عکس هايي مي گذارند که زياد لايک بگيرد
شخصيت مهرطلب در هر شرايطي به دنبال کسب مهر و محبت است و حتي در فضاي مجازي هم اين ميل دروني اش را جست وجو مي کند. چنين فردي از هر فرصتي براي جلب محبت ديگران بهره مي برد و چه بهتر است که چنين نيازي را از تصاوير واقعي خودش دريافت کند. وقتي عکس پروفايل فرد مهرطلب را لايک مي کنيد به خواسته اش مي رسد. احتمالا مهرطلب ها به دنبال عکس هايي از خودشان هستند که به ارتباط و تعامل بيشتر با افراد منجر شود به همين دليل ممکن است عکس هاي متفاوت و خاصي را در پروفايل شان ببينيد حتي ممکن است در عکس هاي شان ابهام هم ديده شود. ديدن نظراتي از اين دست که کجا بودي؟ چطور رفتي اون جا؟ و ... هم براي مهرطلب ها جذاب است. در مجموع هر عکسي که تصور کنند اظهارنظرهاي خوبي از آن دريافت مي کنند در صفحه اجتماعي شان ديده مي شود. شايد اين موضوع به تامين نشدن نيازهاي دروني آن ها در زندگي مربوط باشد که بايد مورد بررسي قرار گيرد.

تنوع طلب ها مرتب عکس هايشان را عوض مي کنند
حتما ديده ايد که بعضي افراد در شبکه هاي اجتماعي مرتب عکس شان را تغيير مي دهند و هر روز با عکس تازه اي ظاهر مي شوند. شايد يکي از دلايل اين موضوع به تنوع طلبي فرد مربوط شود. تنوع طلب ها خيلي زود از يکنواختي خسته مي شوند و دل شان مي خواهد تصاويرشان را در قالب هاي مختلف به دوستان شان نشان دهند. شايد هم عکس ها براي شان رضايت بخش نيست و مي خواهند با تعويض مدام عکس ها به رضايت برسند.

خودشيفته ها ژست مي گيرند
به نظر مي رسد افرادي که براي عکس پروفايل شان لباس هاي شيک و گرانقيمت مي پوشند، ژست خاص مي گيرند يا به آتليه مي روند در دسته افراد خودشيفته قرار دارند. اين افراد از ديدن تصاوير خودشان لذت مي برند و دل شان مي خواهد چنين تصاويري در معرض ديد عموم قرار گيرد بنابراين هر وقت متوجه شديد که يکي از دوستان مجازي شما مشتاق است مدام عکس هايي از اين سبک را در شبکه هاي اجتماعي قرار دهد، نسبت به خودشيفته بودن او مشکوک شويد. از ديگر ويژگي هاي افراد خودشيفته، اين است که خيلي دوست دارند مديريت گروه هاي شبکه هاي اجتماعي را برعهده بگيرند که اين موضوع از يک نياز رواني خبر مي دهد و اين پيام را منتقل مي کند که از اين راه به دنبال کسب هويت هستند.

وسواسي ها عکس ايده آل شان را تغيير نمي دهند
شخصيت هاي وسواسي بيشتر به دنبال عکس هايي هستند که از هر لحاظ ايده آل باشد. به نظر مي رسد اين افراد بر اساس ساختار رواني شان خواهان جلب توجه و درخشش هستند و براي رسيدن به اين هدف از همه عوامل استفاده مي کنند. عکسي که قرار است در صفحه شخصي و پروفايل شان قرار گيرد بايد از هر نظر بي عيب و نقص باشد. از اين رو براي انتخاب و عکاسي، دقت زيادي به خرج مي دهند حتي ممکن است براي داشتن عکس بي عيب و نقص هزينه زيادي در نظر بگيرند و براي داشتن چنين عکسي وقت مي گذارند. اگر به عکس مطلوب دست پيدا کرده و نظرات مثبتي دريافت کنند، ميلي به تغيير عکس شان ندارند. شايد ديده يا شنيده باشيد که افراد وسواسي ممکن است چندين بار در روز و به طور افراطي دست هاي شان را بشويند ولي در مورد عکس هاي شخصي اين ساختار رواني در اين افراد ديده نمي شود. به هر حال نظم و دقت افراطي در انتخاب عکس ها موضوعي است که وسواسي ها از آن رنج مي برند.

افسرده ها عکس خودشان را نمي گذارند
افراد غمگين و افسرده هم کمتر از عکس هاي شخصي خوش شان مي آيد. اين افراد عکس خودشان را در شبکه هاي اجتماعي به نمايش نمي گذارند و اگر هم عکسي قرار دهند، کمتر مايل به تغيير آن هستند. افسرده‌ها نسبت به خودشان احساس قشنگي ندارند و از چهره شان لذت نمي برند. از تغيير، تنوع و تحول گريزان هستند. شايد هم عکس هايي را انتخاب کنند که دورنما و پشت زمينه باز دارند و اين تصاوير را به جاي چهره خودشان قرار دهند. استفاده از تصاوير تيره و تاريک هم در ميان افسرده ها رايج است.

قدرت طلب ها در عکس هاي شان قيافه مي گيرند
افراد مغرور و قدرت طلب به طور معمول عکس هاي شان را با ژست و قيافه هاي خاص نمايش مي دهند و دل شان مي خواهد نمادهاي قدرت بيروني را در معرض ديد عموم قرار دهند. اگر با شغل شان به قدرت مي رسند ممکن است پشت ميز مديريت عکس بگيرند. شايد هم به مکان هايي بروند که به آن ها افتخار مي کنند و کنار اتومبيل گران قيمت يا ويلاي شخصي شان بايستند حتي طرز نشستن آن ها هم از اين ويژگي شان حکايت مي کند. وقتي با غرور روي صندلي لم مي دهند اين پيام را به مخاطب منتقل مي کنند که «من قدرتمند هستم!».

شلخته ها نسبت به عکس هايشان بي تفاوت هستند
ويژگي افراد شلخته اين است که بي نظمي در خانه و زندگي شان موج مي زند، اما در فضاي مجازي از کجا بفهميد که شخصي شلخته است؟ آيا بايد صفحه شخصي شلوغ و پر از تصاوير مختلف داشته باشد؟ اين طور نيست! برخلاف تصور خيلي از ما ويژگي شلخته ها در فضاي مجازي اين است که کمتر به عکس هاي شان دست مي زنند. آن ها هيجان پذير نيستند و شايد همان طور که نسبت به نامرتب بودن اتاق شان بي تفاوت هستند، در مورد عکس ها هم نظري ندارند و خوب يا بد بودن اين عکس‌ها براي شان مهم نيست.