کد خبر: ۸۱۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۰۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

براي ازدواج با اين افراد عجله نکنيد

  بعضي از پسرهايي که به خواستگاري مي‌روند هنوز به مرحله‌اي از بلوغ فکري و استقلال مالي نرسيده‌اند که بتوانند يک تکيه‌گاه خوب و مطمئن براي همسر آينده‌شان باشند.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، هرچند براي شناسايي اين گونه افراد فرمول دقيق و قطعي وجود ندارد اما با در نظر گرفتن يکسري از معيارها در پاسخ دادن به خواستگاري وي عجله نکنيد و با چشم بازتري تصميم قطعي‌تان را براي ازدواج با او بگيريد.

حتي اگر يک دختر از امتيازات ويژه مانند اخلاق پسنديده، خانواده‌اي فهيم، تحصيلات عاليه و زيبايي برخوردار باشد و در مديريت رابطه و تسخير قلب همسر مهارت کافي داشته باشد، اما طرف مقابل او هنوز به مرحله‌اي از بلوغ سن و عقلي نرسيده باشد، باز هم اين دو نفر ازدواج موفقي نخواهند داشت.

بنابراين اگر نمي‌خواهيد با چنين مشکلاتي روبرو شويد و چند ماه بعد از ازدواج، مُهر طلاق بر شناسنامه شما نقش ببندد به خواستگاري مردهايي که در ادامه ويژگي‌هايشان مطرح مي‌شود، بدون بررسي کامل جوانب، جواب مثبت ندهيد.

پسري که شکست عشقي خورده است

توجه داشته باشيد اگر خواستگاري داريد که قبل از شما با دختري رابطه داشته، ممکن است هنوز او را فراموش نکرده باشد؛ بنابراين تا زماني که از گذشته‌اش پشيمان نشده و به جز منطق احساساتش هم به آن جدايي مُهر تأييد نزده باشد، نمي‌توانيد از حضورش در کنارتان مطمئن باشيد.

فردي که با پدر و مادرش با يکديگر اختلاف دارند

پسرهايي که والدين خوب و حمايتگري نداشته‌اند، در بزرگسالي از عاشق شدن و اعتماد به زن‌ها مي‌ترسند. آن‌ها که هميشه شاهد اختلاف‌هاي پدر و مادرشان بودند، از تعهد بيزارند و در هنگام مواجهه با بحران‌هاي قابل حل و کوچک تصور مي‌کنند رابطه‌شان از دست رفته است و نمي‌توانند وضعيت‌شان را بهبود ببخشند.

بعضي از مردها هم از اين که تنهايي، پول، برنامه‌ها و خلاصه زندگي‌شان را با فرد ديگري به اشتراک بگذارند، هراس دارند و به شريک زندگي‌شان به عنوان يک مهاجم که مي‌خواهد خلوت و دارايي‌هايش را از او بگيرد، نگاه مي‌کنند. اين مردها به ازدواج به چشم معامله نگاه مي‌کنند که بايد در آن برنده باشند.

اگر چنين مردي در مقابل شما قرار دارد، قبل از ازدواج با جديت بيشتري درباره او و خانواده‌اش تحقيق کنيد.

افرادي که خيلي کمال‌گرا هستند

اگر از سوال‌هاي خواستگارتان متوجه شديد که بيش از حد به زيبايي اهميت مي‌دهد و به آينده زندگي‌تان رويايي فکر مي‌کنند، قبل از پاسخ مثبت بايد بدانيد که مردهاي کمال‌گرايي که به دنبال يک زن خاص و استثنايي هستند، به خواستگاري دخترهايي زيادي مي‌روند.

مطمئن باشيد چنين مردهايي هيچ وقت راضي نمي‌شوند و حتي اگر اين مرد به ازدواج با شما تن دهد، باز هم نمي‌توانيد به عاقبت اين زندگي خوش بين باشيد، چرا که بعد از گذشت چند ماه يا چند سال، تصور مي‌کند شما به اندازه کافي کامل و بي‌عيب و نقص نيستيد و به دنبال زني ديگر براي پر کردن خلاءهايي که در شما مي‌بيند، بگردد.

افراد بيش از حد ماماني

هنوز بدون اطلاع مادرش قدم برنمي‌دارد و حتي رنگ لباسش را با راهنمايي مادرش انتخاب مي‌کند. اين درست است که رابطه مثبت و خوب با مادر به بلوغ مردها کمک مي‌کند؛ وابستگي شديد و بيمارگونه به پدر و مادر بلاي زندگي مشترک است.

فردي که سخت رفيق باز است

اگر بعد از گذشت مدتي متوجه شديد که خواستگاران اهل رفيق بازي است و تمام فکر و ذکرش رسيدگي به ظاهر و حاضر شدن در سفره‌خانه‌ها و مهماني‌هاي مجردي است، بايد قبل از هر چيز تکليف اين موضوع و حد و مرز آن را براي آينده زندگي مشترک‌تان مشخص کنيد. معمولاً چنين مردهايي در روابطي محاصره شده‌اند که خيال وارد شدن به دنياي بزرگسال‌ها و قبول مسئوليت‌هاي يک زندگي جدي را از سرشان بيرون کرده‌اند. بنابراين درباره اين خصوصيت خواستگارتان بيشتر تحقيق کنيد.

افرادي که دچار خودشيفتگي هستند

زندگي شما با يک مردم خودشيفته تا زماني آرام و کم تنش است که او را مورد تحسين قرار دهيد. چنين مردي عاشق صحبت کردن درباره خودش است، اين مرد بويي از عشق نبرده و فقط به دنبال يک طرفدار هميشگي و پروپا قرص مي‌گردد تا بي‌وقفه از سوي او ستايش شود. به محض پي بردن به چنين موضوعي از خواستگار خود خداحافظي کنيد و با بي‌توجهي از کنارش بگذريد.

چنين مردي به دنبال ازدواج با شما نيست و به طور حتم با ديدن بي‌توجهي شما خيلي راحت سرغ فرد ديگري مي‌رود تا برايش دست بزند و هورا بکشد.

اگر بعد از مطالعه اين مطلب به اين نتيجه رسيديد که خواستگاران، يک يا چند مورد از معايب مطرح شده را دارد، آن موارد را با او در ميان بگذاريد و به او فرصت دهيد تا خودش را تغيير دهد.
*باشگاه خبرنگاران
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
9
52
با اين اوصاف بفرماييد مجردي بهتر است. چون با اين اوصاف اكثر پسرها در دسته بندي اشاره شده قرار دارند. بخصوص تو اين دوره زمونه!