کد خبر: ۸۱۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۱۶

اسد: تروريسم در منطقه مبتني بر ايدئولوژي وهابي است

  رئيس جمهور سوريه علت اصلي بروز تروريسم در خاورميانه و جهان را ايدئولوژي وهابيت دانست.

رئيس جمهور سوريه در گفت‌وگو با روزنامه «اکسپرسن» سوئد اظهار داشت که «تروريسم در منطقه ما و جهان مبتني بر ايدئولوژي وهابيت است.
وي با بيان اين مطلب افزود: «خطر تروريسم در منطقه ما برخاسته از چتر سياسي است که شماري از کشورها، رهبران و مسئولان به ويژه مسئولان غربي براي آن فراهم مي‌کنند».


متن مصاحبه بشار اسد با اين روزنامه به شرح ذيل است:

سوال 1: گروهک تروريستي داعش وارد اردوگاه «يرموک» شده است و درهمين راستا، گروهک «جبهه النصره» کنترل مرزهاي اردن و سوريه را در دست دارد. ميزان خطرات وضعيت موجود از ديد شما چيست؟

بشار اسد: «تروريسم خطر هميشگي است... تروريسم خطرناک است؛ زيرا حدو مرزي نمي‌شناسد... تروريسم خطر منطقه‌اي و داخلي نيست، بلکه يک مشکل جهاني است... خطر تروريسم اين بار در سوريه برخاسته از اين است که برخي از مسئولان و رهبران به صورت اساسي به ويژه رهبران غربي، چتر سياسي براي آن فراهم مي‌کنند... اکنون به خاطر نبود حقوق بين الملل و يک سازمان بين‌المللي کارآمد که بتواند از يک کشوري در برابر کشور ديگر حمايت کند، مسئله [تروريسم] خطرناک‌تر است.

سوال 2. آيا نيروهاي سوريه و ارتش اين کشور از قبل ضعيف‌تر شده‌اند؟

بشار اسد:«اين مسئله، طبيعي است... اين‌ها، پيامدهاي هر جنگي است. جنگ هر ارتشي را هر اندازه که قدرتمند و روزآمد باشد، ضعيف مي‌کند... و اين مسئله يک امر طبيعي است».
*فارس