کد خبر: ۸۱۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۸۶

دستور حرکت نیروهای تازه نفس به رمادی

 اوضاع استان الانبار براساس آخرین گزارش ها به شدت بحرانی است و حیدر العبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح دستور اعزام فوری نیروهای تازه نفس کمکی به الرمادی را صادر کرده است و در همین حال رهبر سازمان بدر اعلام کرد: منتظر دستور العبادی برای ورود به رمادی هستیم.

به گزارش ایرنا، سخنگوی عملیات مشترک ، جمعه شب در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد که العبادی دستور داده است، نیروهای کمکی و تازه نفس بصورت فوری و عاجل به رمادی اعزام شوند تا به نیروهای مدافع شهر بپیوندند.

براساس این بیانیه نیروهای تازه نفس به همراه تجهیزات کافی به سرعت به سمت رمادی به حرکت در خواهند آمد.

این بیانیه متذکر شده که نیروهای مدافع شهر قهرمانانه در مقابل حملات بی وقفه نیروهای گروه تروریستی داعش ایستاده اند و تاکنون از سقوط شهر جلوگیری کرده اند.

گروه تروریستی داعش از صبح امروز حملات جدیدی را به شهر الرمادی از چند محور آغازکرد و شیخ عمر شیحان العلوانی از شیوخ الانبار از ورود نیروهای داعش در بعد از ظهر جمعه به داخل رمادی خبر داد و گفت آنان مسجد بزرگ شهر را تصرف کرده و ساختمان های دولتی را محاصره کرده اند.

ساعتی بعد اعلام شد که نیروهای امنیتی نیروهای داعش را از مسجد رمادی عقب رانده اند و درعین حال نبرد همچنان ادامه دارد.

مرجعیت عالی شیعه درعراق نیز امروز جمعه از اوضاع الانبار که می تواند امنیت بغداد را نیز به خطر بیاندازد ، ابراز نگرانی کرده است.

عبدالمهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی در نماز جمعه امروز کربلا به صراحت خواستار اقدام عاجل برای رفع مخاطرات امنیتی از این استان شد.