کد خبر: ۸۱۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۲

انصارالله: يمن براي هيچکس تهديد نيست

  شوراي سياسي انصار الله يمن در بيانيه اي با اعلام اينکه کشورش تهديدي براي هيچکس نيست اعلام کرد که عربستان سعودي به دنبال اعمال سلطه در يمن است.

به گزارش خبرگزاري سبأ، شوراي سياسي انصار الله شب گذشته در بيانيه اي اعلام کرد: قطعنامه اخير شوراي امنيت درباره يمن به شماره ۲۲۱۶ در راستاي حمايت از جلاد در برابر قرباني صادر شد و با قطعنامه هاي پيشين در تناقض است.

در اين بيانيه آمده است: قطعنامه شوراي امينت در اغلب بندهاي خود از تجاوز عربستان به يمن حمايت مي کند و يا اين تجاوز ظالمانه که به رهبري عربستان و با حمايت آمريکا و بدون هيچ توجيهي انجام مي شود را ناديده مي گيرد.

در ادامه بيانيه گفته شده است: تجاوز عربستان سعودي به يمن تنها با هدف اعمال سلطه بر يمن و تلاش براي به شکست کشاندن گفتگوهاي سياسي اين کشور انجام شده است گفتگوهايي که سازمان ملل متحد بر آن نظارت داشت.

شوراي سياسي انصار الله اعلام کرد: قطعنامه شوراي امنيت تمامي جنايات جنگي عربستان عليه غير نظاميان به ويژه زنان و کودکان يمني و همچنين تخريب زيرساخت ها در اين کشور را ناديده گرفته است.

اين شورا همچنين اعلام کرد که يمن براي هيچ کشوري تهديد محسوب نمي شود و ادعاهايي که در اين زمينه مطرح و گفته مي شود يمن تهديدي براي امنيت ملي عربي به شمار مي رود سخناني بيهوده و بي پايه و اساس است که هدف از آن گمراه کردن افکار عمومي و مشروع جلوه دادن تجاوز به يمن است.
*مهر