کد خبر: ۸۱۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۳۴

تظاهرات‌نمایندگان و وزرای‌عراق جلوی‌سفارت آمریکا

 تعدادی از نمایندگان پارلمان، وزرا و همچنین مسئولان محلی استان الانبار عراق در اعتراض به کم کاری آمریکا در مقابله با گروه تروریستی داعش در برابر سفارت این کشور در بغداد تجمع اعتراض آمیز برپا کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آلمان، این شخصیت های عراقی روز جمعه در منطقه الخضرا عراق و مقابل سفارت آمریکا در بغداد نسبت به کم توجهی و اهمال آمریکا و ائتلاف ضد داعش دربرابر جنایت های این گروه تروریستی در استان الانبار واقع در 118 کیلومتری پایتخت اعتراض کردند.

فارس الفارس نماینده وابسته به ائتلاف نیروهای میهنی استان الانبار در پارلمان عراق گفت که در این تظاهرات اعتراضی وزرای ائتلاف میهنی، نمایندگان پارلمان و مسئولان استانی با هدف رساندن پیام خود درباره کوتاهی های آمریکا در قبال جنایات داعش شرکت کردند.

وی افزود: فرزندان ما در الانبار با خونسردی و ارزان کشته و آواره می شوند بدون اینکه دخالت موثری در این باره صورت گیرد.

پایگاه خبری کتابات نیوز نیز در این باره گزارش داد: شخصیت های سیاسی تجمع کننده معترض در برابر مقر سفارت آمریکا از «موضع شرم آور» ائتلاف بین المللی ضد داعش به سرکردگی آمریکا و کاهش فعالیت این ائتلاف به ویژه پس از آغاز عملیات آزادسازی استان الانبار انتقاد کردند و افزودند: ائتلاف ضد داعش به فرماندهی آمریکا عملکرد تهاجمی مطلوبی ندارد و به علت سستی آمریکا و ائتلاف تحت رهبری این کشور، گروه تروریستی داعش بر مناطق متعددی از الرمادی مسلط شده است.

از ابتدای تشکیل ائتلاف به اصطلاح ضد داعش تحت فرمان آمریکا در تابستان گذشته و با هدف اعلامی از بین بردن گروه تروریستی داعش، عملکرد این ائتلاف، محل شک و تردیدهای فراوانی درباره اهداف واقعی تشکیل آن شده است و بسیاری از شواهد مانند رساندن بسته های کمک نظامی آمریکا و ائتلاف به داعش به جای نیروهای داوطلب مردمی و یا ارتش عراق، حاکی از عملکرد مغایر با شعار ادعایی ائتلاف ضد داعش بود.

گروه تروریستی داعش در سال گذشته توانست بخش هایی از خاک عراق را پس از اشغال مناطقی از سوریه تحت سیطره خود درآورد و جنایت های بی سابقه ای را در این دو کشور مرتکب شود.