کد خبر: ۸۱۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۴۰

زد و خورد و پرتاب ترقه منوي جديد اماکن ورزشي!

  ليگ هندبال کشور تحت تاثير اتفاق زشتي که در يکي از ديدارها افتاد، قرار دارد و اين در حالي است که اماکن ورزشي اخيراً شاهد رويدادهاي مشابهي بوده اند.

هفته هفدهم ليگ برتر هندبال روز گذشته (جمعه) در حالي با برگزاري 3 ديدار آغاز شد که ديدار سنگ آهن بافق يزد و ثامن‌الحجج سبزوار به دليل بي‌انضباطي تماشاگران بافق نيمه تمام ماند و نتيجه ديدار از سوي کميته انضباطي اعلام خواهد شد.

اين بازي در حالي که در نيمه اول با نتيجه 17 بر 12 به سود تيم سبزوار به پايان رسيده بود به دليل پرتاب ترقه داخل زمين از سوي تماشاگران و ترک زمين توسط داوران نيمه تمام ماند.

مسئولان برگزاري مسابقه پس از پرتاب ترقه از سوي تماشاگران ابتدا تصميم گرفتند که اين ديدار را بدون حضور تماشاگران ادامه دهند اما بعد از مشورت‌ قرار شد بازي نيمه تمام اعلام شود و کميته انضباطي حواشي پيش آمده را پيگيري کند.

اين اتفاقات و حواشي در حالي در ليگ برتر هندبال به وجود آمد که اين رشته اين روزها به تازگي رنگ آرامش را به خود ديده و پس از مدت‌ها حاشيه در تيم ملي و فدراسيون اين روزها خود را دوباره پيدا مي‌کند و مطمئنا اين اتفاقات مي‌تواند دوباره هندبال را روزهاي ناخوش گذشته باز گرداند.

مطمئنا آنچه در اين زمان بيش از هر چيز مي‌تواند به جامعه هندبال کمک کند، چيزي جز همدلي و اتحاد نيست و فدراسيون نيز گام هاي نخست خود را براي تحقق آن برداشته است اما ظاهرا مشکلاتي که از گذشته در دل هندبال باقي مانده کار را سخت کرده و بايد عزمي جدي براي حل اين مشکلات آن در فدراسيون ايجاد شود.

ليگ هندبال در اين هفته‌ها هر روز با انصراف تيم‌هايي رو به رو است که بدون هيچ پشتوانه‌اي وارد ليگ شده‌اند. اين ليگ به اندازه کافي مشکلات دارد و بي‌اخلاقي‌ها نيز مي‌تواند تير خلاصي بر پيکر آن باشد.

اتفاقات اخير در ديدار سنگ آهن بافق يزد و ثامن الحجج سبزوار موضوعي نيست که مسئولان فدراسيون بتوانند به راحتي از کنار آن عبور کنند و لازم است تا کميته انضباطي هر چه سريع‌تر در خصوص آن تصميم‌گيري کند و جلوي گسترش بي‌اخلاقي را در هندبال بگيرند.

متاسفانه اين روزها بي‌اخلاقي و حواشي در ورزش ما به پوست و گوشت ورزش‌هاي توپي رسوخ کرده و هر روز در يکي از رشته‌ها شاهد بي‌اخلاقي بازيکنان، مربيان و يا تماشاگران هستيم.

بايد اعتراف کرد که امروز نمي‌توانيم تنها فوتبال را محکوم به بي‌اخلاقي کنيم و از فضاي موجود در استاديوم‌هاي فوتبال انتقاد کنيم چرا که تمام رشته‌هاي توپي به نسبت محبوبيت در جامعه و تعداد هواداران‌شان در اين روزها در رأس بي‌اخلاقي‌ها قرار دارند.

اتفاقات اخير در ليگ برتر واليبال و درگيري شديد تماشاگران نمونه‌اي از همين موضوع است. فوتسال هم که در اين سال‌ها به يک رشته پرحاشيه تبديل شده و درگيري بازيکنان و هواداران و حتي رفتارهاي تند از سوي مربيان و مصاحبه عليه داوري جزئي از اين ورزش شده و کمتر بازي فوتسال است که بدون حواشي از اين دست به پايان برسد.

بسکتبال هم به عنوان يک رشته دانشگاهي شرايط بهتري نسبت به ساير ورزش ها ندارد و در ليگ برتر از درگيري ميان بازيکنان و مربيان تا فحاشي شديد تماشاگران به چشم مي‌خورد.

در اين روزها که بحث حضور زنان در ورزشگاه‌ها مطرح است آيا با وجود اين اتفاقات در سالن‌هاي ورزشي مي‌توان انتظار داشت که فضاي مناسبي براي حضور خانواده‌ها فراهم باشد؟ مطمئنا خانواده‌ها انتظار دارند ورزشگاه‌ها مکاني امن براي يک تفريح سالم و خانوادگي باشد اما آيا پرتاب ترقه، فحاشي و زد و خورد ميان تماشاگران مي‌تواند اين خواسته را تامين کند؟
*تسنيم