کد خبر: ۸۱۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۸۳

ضرورت کسب نظر علما و مراجع براي حضور بانوان در ورزشگاه‌ها

 لاله افتخاري با اشاره به آيين نامه اي که از سوي وزارت ورزش و وزارت کشور در حال پيگيري جهت حضور بانوان در ورزشگاه ها حين برگزاري مسابقات آقايان است، گفت: به حضور بانوان در ورزشگاهها هم رسيدگي کرده ايم.

نماينده مردم تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه شکل گيري اين آيين نامه از لحاظ همگرايي دستگاه ها مثبت ارزيابي مي شود، يادآور شد: به هر حال در نهايت بايد توجه داشت که براي تصويب هرگونه آيين نامه اي در اين زمينه لازم است نظر علما هم گرفته شود و توجه شود اولويت براي ورزش بانوان حضور آنها در ورزشگاه ها نيست بلکه تقويت ورزش همگاني و قهرماني و حفظ شئون و کرامت اسلامي و انساني يک بانو است.

وي ادامه داد: در گذشته هم زنان براي تماشاي ورزش آقايان حضور پيدا مي کردند اما گاهي اين مسأله با مشکلاتي مواجه مي شد و به علت برخي رفتارهاي صورت گرفته مشکلاتي براي حفظ کرامت و حرمت بانوان پيش مي آمد که در نهايت ممنوعيت هايي صورت گرفت.

افتخاري با بيان اينکه بسيج ورزش بانوان با همکاري وزارت ورزش در حال بررسي بهبود وضعيت ورزش بانوان در کشور است، به خبرگزاري خانه ملت گفت:گفت: اين نهاد از چند ماه قبل بررسي هاي خود را پيرامون وضعيت ورزش زنان در راستاي تقويت آن آغاز کرده است.

رئيس شوراي عالي بسيج ورزش بانوان کشور تصريح کرد: حضور بانوان در ورزشگاه ها يک مسأله کوچک و فرعي است و ما بيشتر به دنبال اين هستيم که بستر ورزش و تأمين سلامت براي زنان با هزينه هاي پايين تر و در تمامي نقاط کشور چه کلان شهر و چه کمتر توسعه يافته يکسان باشد.

عضو هيأت رئيسه کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در پايان با تأکيد بر اينکه موضوع اصلي در حوزه ورزش زنان، بايد بهبود وضعيت سلامت آنها باشد، خاطرنشان کرد: تا کنون طي جلساتي که در شوراي عالي بسيج ورزش بانوان داشته ايم به پيشرفت هاي خوبي در اين زمينه دست پيدا کرده ايم، از طرفي براي ادامه بررسي ها پژوهش هايي نيز در موضوعات مختلف صورت داده و گزارش آنها را دريافت کرده ايم که بر اساس آنها تصميم گيري خواهيم کرد.
*مهر