کد خبر: ۸۱۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۶۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

انتحاري ها هم نتوانستند معاون صدام را نجات دهند




  يکي از فرماندهان نيروهاي مردمي گفت که مشخصات شخصي که در منطقه حمرين واقع در شرق تکريت به هلاکت رسيده است، با مشخصات "عزت الدوري" معاون سابق صدام تطابق دارد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، "معين الکاظمي" گفت، اين عمليات که به هلاکت الدوري منجر شد، صبح جمعه توسط تيپ پنجم نيروهاي مردمي به مرحله اجرا درآمد. در اين عمليات سه خودرو که عزت الدوري و محافظانش را جابجا مي کرد در منطقه العلم و ارتفاعات حمرين هدف قرار گرفته و منهدم شدند.

وي افزود: در اين کاروان دو تن از محافظان وي سعي کردند با اجراي عمليات انتحاري الدوري را نجات دهند اما در نهايت همگي به هلاکت رسيده و جنازه آنها به پايگاه نيروهاي مردمي در منطقه العلم منتقل شد.

اين فرمانده نيروهاي مردمي عراق در ادامه گفت: جنازه شخصي که شباهت زيادي به عزت الدوري داشت براي انجام آزمايش "دي ان اي" در اختيار مراجع متخصص قرار گرفته است.

کاظمي تصريح کرد که عزت الدوري پس از هلاکت صدام در سال 2003 نقش کليدي را در سازماندهي و فرماندهي عمليات هاي تروريستي در عراق داشته است. مقر وي خارج از عراق بود و او هر از گاهي پول هاي هنگفتي را که در زمان رژيم سابق به چنگ آورده بود به عمليات تروريستي اختصاص مي داد.

وي خاطرنشان کرد که همکاري و تفاهم بين حزب منحل بعث و گروه تروريستي داعش از سال 2013 کاملا آشکار بود و اين ائتلاف شوم باعث سقوط موصل و پيشروي تروريستها به سمت الانبار و صلاح الدين به فرماندهي و مديريت گروه تحت فرماندهي عزت الدوري شد.

کاظمي تأکيد کرد: هلاکت عزت الدوري جبهه توطئه گران عليه عمليات سياسي در عراق و ارتباطات آنها با عناصر داعش در داخل و خارج عراق را دچار اختلال مي کند و در واقع هلاکت وي گام مهمي در زمينه پاکسازي عراق از تروريست ها و عناصر داعش خواهد بود.
*العالم
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
سام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
0
9
بره تو جهنم پیش عمو صدامش ...
گل اقا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
0
8
خدا لعنتش کند