کد خبر: ۸۱۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۹۲

معجون فوق‌العاده‌اي عليه استرس

  استرس در دهه هاي اخير تبديل به جزئي جدا ناپذير از زندگي انسان ها شده که تاثيرات مستقيم و شگرفي را بر روح و جسم به جا مي گذارد. اما تغيير سبک زندگي و همينطور عادات تغذيه اي مي تواند تاثير به سزايي در کاهش استرس داشته باشد.

اکنون مطالعات محققان امريکايي نشان مي دهد، افزودن شکر به چايي يا قهوه اي که در صبح ميل مي شود، مي تواند تاثير مسقيمي بر روحيات و رفتار انسان ها به دنبال داشته باشد. نتيجه مطالعات محققان دانشگاه کاليفرنيا نشان مي دهد، استفاده محدود و متعادل شکر مي تواند تاثير به سزايي در ميزان استرس داشته باشد. افرادي که در اين مطالعه مقدار قابل توجهي شکر در نوشيدني خود دريافت کرده بودند نسبت به سايرين از واکنش و عملکرد بهتري در برابر فشارهاي عصبي برخوردار بودند.

افزودن شکر به نوشيدني هايي که در طول روز ميل مي شوند، اين امکان را به مغز مي دهد تا با انرژي بيشتري به مقابله با محرک ها پرداخته يا در زماني که در معرض استرس قرار مي گيرد از انجام واکنش هاي ناگهاني و بي اختيار پرهيز کند. به همين دليل محققان توصيه مي کنند، نوشيدني هايي مانند چاي يا قهوه به همراه شکر ميل شوند تا با کمک شکر افزوده شده به اين نوشيدني ها بتوان به کنترل هيجان و استرس روزانه پرداخت.
*مهر