کد خبر: ۸۱۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۸۷

بیماری مرموز در نیجریه 17 قربانی گرفت

 دولت نیجریه روز شنبه اعلام کرد که یک بیماری مرموز که منجر به مرگ مبتلایان ظرف 24 ساعت می شود، جان دستکم 17 نفر را در جنوب شرقی این کشور گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کایوده اکینماده سخنگوی دولت نیجریه در ایالت اوندو در این خصوص گفت: 17 نفر از زمان شیوع این بیماری مرموز در هفته گذشته در شهر اوده ایرله جان باخته اند.

وی افزود که این بیماری با علائمی همچون سردرد، کاهش وزن، تاری دید و کاهش سطح هوشیاری، قربانیان را ظرف 24 ساعت از پا در می آورد.

نتیجه آزمایش های انجام شده تاکنون ارتباط این بیماری با ابولا یا هر ویروس دیگری را منتفی دانسته است.

سخنگوی دولت نیجریه گفت که مقام ها و کارشناسان بهداشتی این کشور و آژانس های امدادرسان و همچنین متخصصان سازمان بهداشت جهانی برای انجام تحقیقات در مورد این بیماری وارد شهر مزبور شده اند.

وی یادآورشد که این بیماری به شهرهای دیگر سرایت نکرده و در مجموع 17 مورد مرگ ناشی از ابتلا به آن به ثبت رسیده و حال آنکه ظرف 72 ساعت گذشته موارد جدیدی از ابتلا گزارش نشده است.

در همین حال، نمونه های خون و ادرار 2 قربانی و مایع مغزی - نخاعی سایرین برای انجام آزمایش های لازم گرفته شده است.

این بیماری مرموز در حالی در نیجریه شایع شده است که بیماری ابولا سال گذشته جان بسیاری را عمدتا در آفریقا گرفت.

سازمان بهداشت جهانی هفته گذشته اعلام کرد که به رغم کاهش شدید شمار موارد ابتلا به ابولا، این بیماری همچنان یک مورد اضطراری در جهان محسوب می شود.

بر اساس گزارش این سازمان، تاکنون آمار ابتلای بیش از 25 هزار و 500 نفر به ویروس ابولا ثبت شده است که 10 هزار و 587 تن از مبتلایان جان خود را از دست داده اند.

بیشترین موارد ابتلا به ابولا در 3 کشور سیرالئون، گینه و لیبریا مشاهده شده است.