کد خبر: ۸۱۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۳۴

مقیمی: خانه احزاب مجددا فعالیت خود را آغاز می‌کند

 مقیمی گفت: با توجه به نقش مهم و موثر خانه احزاب در پیگیری و حل مشکلات احزاب سیاسی، خانه احزاب مجددا فعالیت خود را آغاز می‌کند.

به گزارش ایسنا، مقیمی در نشست با احزاب و فعالان سیاسی استان بوشهر با بیان اینکه مردم در همه امورات جامعه نقش مهم و تاثیرگذاری دارند، اظهار داشت: نقش مردم در همه عرصه‌ها نقش بی‌بدیلی است که مورد توجه قرار دارد.

وی با تاکید بر توجه به جایگاه احزاب در جامعه تصریح کرد: احزاب در کشور هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده‌اند که باید به این مهم توجه جدی شود.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه فعال بودن احزاب در جامعه دارای فواید فراوانی است گفت: احزاب در جامعه نقش موثری دارند که با نشاط کردن جامعه یکی از مهم‌ترین فواید فعالیت احزاب است.

مقیمی با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام "دولت و ملت، همدلی و همزبانی"بیان کرد: تشکیل جلسات احزاب سیاسی که منجر به همدلی و همزبانی شود یک اتفاق بزرگی است که باید در این راستا بیشتر شود.

وی، با اشاره به اینکه امسال دو انتخابات بزرگ و مهم در کشور در پیش رو داریم افزود: انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان رهبری امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود که حضور فعال احزاب در این عرصه سبب با نشاط کردن این رویداد سیاسی اجتماعی می‌شود.

معاون سیاسی وزیر کشور، با تاکید بر نقش مهم و موثر احزاب سیاسی در پرشورتر کردن انتخابات تصریح کرد: توقع داریم که احزاب در کشور فعال شوند.

مقیمی افزود: احزاب در بسیاری از عرصه‌های اجتماع نقش مهمی باید داشته باشند و در برطرف کردن آسیب‌ها و مشکلات جامعه نقش آفرینی کنند.

وی تاکید کرد: احزاب سیاسی باید در تمامی سطوح جامعه فعال شوند و بر اساس قانون حرکت و برنامه ریزی کنند.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه احزاب در تمام طیف‌ها برای دولت یکی هستند، گفت: احزابی که بر اساس کمیسیون ماده 10 مجوز دریافت کرده‌اند می‌توانند فعالیت کنند.

مقیمی بیان کرد: با احزابی که بدون مجوز قانونی فعالیت کنند برخورد می‌شود چرا که این احزاب بر اساس قانون باید شناسنامه‌دار شوند.

وی تاکید کرد: احزاب باید طبق قانون احزاب فعالیت داشته باشند و تا زمانیکه اقدامات آنها طبق قانون باشد ادامه فعالیت می‌دهند.

معاون سیاسی وزیر کشور از تشکیل خانه احزاب در کشور خبر داد و گفت: با توجه به نقش مهم و موثر خانه احزاب در پیگیری و حل مشکلات احزاب سیاسی خانه احزاب مجددا فعالیت خود را آغاز می‌کند.

فرمانداران و بخشداران برای برگزاری انتخاباتی سالم تلاش کنند
محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور همچنین در نشست با فرمانداران و بخشداران استان بوشهر با بیان اینکه جایگاه و مسئولیت فرمانداران و بخشداران در سیستم اجرایی کشور بسیار با اهمیت است اظهار داشت: فرمانداران و بخشداران در مناطق خود به عنوان نماینده دولت تلقی نه به عنوان نماینده یک وزارتخانه محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه بخشداران و فرمانداران در همه کمیته‌ها و شوراهای دستگاه‌های اجرایی مسئولیت دارند گفت: این بدین معنا است که تصمیم‌گیری‌ها در شهرستان‌ها و بخش‌ها در همه عرصه‌ها بر عهده این افراد است.

معاون وزیرکشور با بیان اینکه 30 درصد جمعیت کشور در روستاها ساکن هستند تصریح کرد: با احتساب ساکن بودن 30 درصد جمعیت کشور در بخش‌های مرکزی شهرستان‌ها و 30 درصد در روستاها اکنون 60 درصد جمعیت کشور توسط بخشداری‌ها مدیریت می‌شود.

مقیمی بر توجه به حل مشکلات بخش‌ها و روستاهای تحت پوشش بخشداری‌ها تاکید کرد و گفت: بخشداران با تدبیر با توجه به مشکلات این مناطق می‌توانند راهکارهای لازم و زودهنگام در حل مشکلات اشتغال، آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی ارائه کنند.

وی با تاکید بر حل اشتغال مناطق روستایی و بخش‌ها بیان کرد: با توجه به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب اسلامی، می‌توان با بهره جستن از این سیاست مشکلات اشتغال و اقتصاد مناطق تحت پوشش خود را برطرف و تحول مهمی در اقتصاد بخش و شهر ایجاد کرد.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در اسفند امسال افزود: فرمانداران و بخشداران باید در برگزاری انتخاباتی سالم و بدون دخالت در آن تلاش کنند و در این راستا ضمن اینکه اموال دولتی در اختیار هیچ کاندیدا قرار نگیرد در بی‌طرفی نسبت به کاندیداهای انتخابات دقت شود.

مقیمی بر توجه به عدالت انتخاباتی تاکید کرد و گفت: بخشداران و فرمانداران مناطق مختلف دقت کنند کاندیداها از آنها استفاده تبلیغاتی نکنند.

وی ایجاد نشاط سیاسی را یک ضرورت دانست و افزود: بخشداران نشاط سیاسی را در شهر، روستا و مناطق عشایری بیشتر کنند و در این راستا از احزاب سیاسی شناسنامه‌دار بهره برده شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور از پرداخت طلب فرمانداران از وزارت کشور خبر داد و گفت: وزارت کشور بدهی خود را بابت انتخابات گذشته به فرمانداران تا 31 فروردین ماه امسال پرداخت می‌کند.