کد خبر: ۸۱۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۱۸

انتشار جزييات بيشتر در مورد پرونده ۶ ميليارد يورويي گوگل

 کميسيونر امور رقابتي اتحاديه اروپا جزئيات بيشتري از پرونده انحصار طلبي گوگل که ممکن است به جريمه ۶ ميليارد يورويي محکوم شود، منتشر کرده است.

به گزارش يواس اي تودي، مارگارت وستاگر کميسيونر امور رقابتي اتحاديه اروپا در روزهاي گذشته با حمله به گوگل به علت اقدامات انحصارطلبانه تجاريش مورد توجه قرار گرفته است.

وي به طور رسمي اتهاماتي را متوجه گوگل کرده که اثبات آنها مي‌تواند منجر به جريمه حداکثر شش ميليارد يورويي اين شرکت شود. دامنه اين اتهامات تابدان حد گسترده است که از زمان محکوميت مايکروسافت به دلايلي مشابه سابقه نداشته است.

اتهام اصلي گوگل سوءاستفاده از موقعيت برتر خود در دنياي جستجوي آنلاين و دستکاري الگوريتم هاي جستجوي خود به گونه‌اي است که خدمات متعلق به گوگل را در موقعيتي برتر نسبت به خدمات شرکت‌هاي رقيب نمايش دهد.

اين شرکت بايد تا 10 هفته ديگر به طور مکتوب به اتهامات وارده پاسخ دهد. اين شرکت پيش از اين بارها نقض قوانين ضدانحصار را رد کرده و مي گويد محصولات عرضه شده توسط آن به نفع مشتريان بوده و رقابت را تشديد مي کند.

وستاگر که مدتي است جايگزين Joaquín Almunia شده رويکرد تندتري در رسيدگي به پرونده هاي اين چنيني دارد. Joaquín Almunia براي توافق با گوگل چند بار تلاش کرد، اما به نتيجه نرسيد. وستاگر سياستمداري دانمارکي است که در نوامبر مسئوليت مذکور را بر عهده گرفته است.

وي مي گويد بررسي عملکرد گوگل ممکن است به غير از موتور جستجو شامل برخي خدمات ديگر آن مانند نقشه و سرويس هاي سفر نيز شود. به گفته او اين مساله هم بررسي خواهد شد که آيا گوگل از سيستم عامل محبوب اندرويد براي ارتقاي جايگاه برنامه ها و خدمات همراه خود سوءاستفاده کرده يا خير.

وستاگر 47 ساله در کشور خود دانمارک سياستمداري محبوب محسوب مي‌شود و قبلا به عنوان وزير اقتصاد خدمت کرده است. او در توييتر نيز حضوري فعال دارد و اخيرا به منظور سخنراني بر ضد انحصارطلبي تجاري به آمريکا سفر کرده و با نهادهاي رگولاتوري در اين کشور مذاکره نموده است.
*فارس