کد خبر: ۸۱۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۹۴

غرامت 200 ميليون دلاري آمريکا به قربانيان کودک آزاري کشيش‌ها

  بر اساس گزارش سالانه اسقف‌هاي آمريکا، کليساي کاتوليک آمريکا در 12 ماه اخير 200 ميليون دلار به قربانيان تجاوزات جنسي مقامات کليسا و 30 ميليون دلار به برنامه جلوگيري از کودک آزاري داده است.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، کنفرانس اسقف‌هاي کاتوليک آمريکا در اين گزارش سالانه خود گفتند، 150 ميليون دلار از ژوئن سال 2013 تا سال 2014 ميلادي صرف غرامت‌، معالجه و هزينه قانوني براي قربانيان شده و باقي آن براي جلوگيري از وقوع اين تجاوزات جنسي صرف شده است.

به دنبال افشاي رسوايي يکي از کليساها در سال 2002 مبني بر اينکه کشيش‌هايش تمايل جنسي به کودکان داشتند، اسقف‌هاي آمريکا مطالعه سالانه‌اي را در خصوص اتهامات تجاوزات جنسي انجام مي‌دهند.

در اين گزارش آمده است، 657 اتهام مربوط به تجاوز جنسي به افراد زير سن قانوني توسط کشيش‌ها وجود دارد که 130 مورد از آن‌ها به رسميت شناخته شده، 243 مورد تحت تحقيق قرار دارند و باقي آنها ثابت نشده‌اند. اکثر اين اتهامات مربوط به رويدادهايي است که سال‌ها پيش رخ داده‌اند.

سراسقف جوزف کورتز، رئيس کنفرانس اسقف‌هاي کاتوليک آمريکا گفت: اگرچه تعهد ما براي حفاظت و معالجه قربانيان که در سال 2002 ميلادي مطرح شده همچنان به قوت خود باقي است، اما ما نبايد به خاطر عمل به تعهدمان به خود مغرور شويم.

وي افزود: آرزو و دعاي من اين است که همزمان با اينکه ما به اجراي تعهدمان ادامه مي‌دهيم، کليسا نيز به اين ظلم و تجاوز رسيدگي کند.
*ايسنا