کد خبر: ۸۱۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۶۳

عربستان منزل رئيس‌جمهور اسبق يمن را بمباران کرد

  جنگنده‌هاي سعودي منزل مسکوني «علي سالم البيض» رهبر جدايي‌طلبان جنوب يمن در عدن را بمباران کردند.

به گزارش شبکه الميادين، جنگنده‌هاي عربستان سعودي «علي سالم البيض» دبيرکل حزب سوسياليست جنوب يمن و رئيس‌ جمهور پيشين اين کشور در سال‌هاي 1986 تا 1990 را در منطقه «المعاشيق» عدن بمباران کردند.

منابع خبري يمن همچنين گزارش دادند که جنگنده‌هاي سعودي امروز به مواضع نيروهاي مسلح طرفدار علي عبد الله صالح رئيس جمهور سابق اين کشور در پادگان الضيافه و کاخ رياست جمهوري در تعز حمله کردند که در پي آن ۱۹ نفر کشته شدند.

در اوضاع کنوني يمن سه گروه اصلي آينده اين کشور را رقم مي‌زنند که سعودي‌ها در هيچ‌ يک از آن نفوذي ندارند، از همين روي مي توان نتيجه گرفت که کارت‌هاي بازي عربستان در مواجهه با همسايه مهم جنوبي‌شان، سوخته است.

مهم‌ترين نيروي سياسي- نظامي کنوني يمن انصارالله به رهبري عبدالملک الحوثي است که از اقليت بيش از 40 درصدي يمن هستند که ميانه خوبي با سعودي‌ها ندارند.

دومين نيروي سياسي حزب کنگره و بخش بزرگي از فرماندهان ارتش است که نفوذ «علي عبدالله صالح» رئيس جمهور سابق يمن در اين حزب و ارتش بر کسي پنهان نيست و صالح پس از برکناري خود از قدرت ارتباط خوبي با عربستان ندارد، زيرا دولت رياض را عامل عزل خود از قدرت مي‌داند.

«علي سالم البيض»، رهبر جدايي طلبان جنوب يمن که سومين نيروي سياسي قوي در يمن محسوب مي شود نيز ارتباط خوبي با دولت رياض ندارند و به دليل همين، عربستان سعودي که پيش از اين به دنبال همپيماني با سالم البيض بوده است، امروز منزل مسکوني وي را هدف قرار داده است.

*فارس