کد خبر: ۸۱۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۲۰

معاون وزير دفاع روسيه:‌ اسرائيل مخالف تحويل اس-300 به ايران است

  معاون وزير دفاع روسيه مي‌گويد که با مقامات صهيونيست مکالمه داشته و از مخالفت آنها با تحويل اس-300 به ايران مطلع شده ولي مسکو مانعي براي تحويل اين موشک دفاعي به ايران نمي‌بيند.

«آناتولي آنتونوف» معاون وزير دفاع روسيه گفته که با مقامات صهيونيست مکالمه داشته و از مخالفت آنها با تحويل اس-300 به ايران مطلع شده ولي مسکو مانعي براي تحويل اين موشک دفاعي به ايران نمي‌بيند.

بر اساس گزارش خبرگزاري ايتارتاس، اين مقام دفاعي روس گفته:‌«اس-300 سلاح تهاجمي نيست، اين يک سامانه پدافند هوايي است و حتي آمريکا قبول کرده که فروش اين سامانه به تحريم‌هاي سازمان ملل مربوط نمي‌شود.»

آنتونوف گفته که با نماينده اسرائيل سخن گفته و طرف صهيونيست وي را از مخالفت با تحويل چنين سلاحي به ايران آگاه کرده است؛ اين کهنه‌سرباز روس مدعي است که مقام صهيونيست به وي گفته که اسرائيل خود را براي هر اقدامي عليه اين ارسال تسليحات، آزاد مي‌داند.

روس‌ها سال ها پيش به ايران اس-300 فروختند ولي سال 2010 و پس از ملاقات حضوري اوباما و پوتين، مسکو اعلام کرد که تحريمي داوطلبانه بر اين فروش اعمال مي‌کند.

اس-300 سامانه‌اي پدافندي است و ارتباطي به تحريم‌هاي تسليحاتي ايران نداشت؛ ديشب هم باراک اوباما گفت که متعجب است که چرا روس‌ها اين قدر در تحويل اين سلاح، تأخير انداخته‌اند.

روسيه به وزير دفاع ايران اطلاع داده که براي دريافت اس-300 بايد قراردادي جديد تنظيم شود.
*فارس