کد خبر: ۸۱۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۹۵۸
گلایه شدید کارگران شرکت دخانیات از وضعیت بغرنج این شرکت ؛ تقریباً تعطیل هستیم!

آیا «معصوم نجفیان» به «دخانیات» بازمی گردد؟

پس از انتشار خبری در مورد «گلایه یکی از کارگران دخانیات از وضعیت این شرکت» ، جمعی از کارگران این شرکت با حضور در دفتر سایت ، نسبت به انتشار این خبر قدردانی کرده و خواستار انتشار اخبار دیگر از «شرایط ناگوار» این شرکت شدند.

این جمع از کارگران که به نمایندگی از بدنه شرکت دخانیات به دفتر سایت آمده بودند، ضمن بیان این مطلب که «پس از استعفای معصوم نجفیان مدیریت پیشین این شرکت، فروش به حدی کاهش پیدا کرده »، تصریح کردند: حتی امکان پرداخت حقوق 7 هزار تن از کارمندان این مجموعه مهیا نیست.

یکی از کارگران نیز با بیان این که «تولید تقریباً متوقف شده »، اضافه کرد: در دوره مدیریت پیشین، میزان سود برای این شرکت، ماهیانه 80 میلیارد تومان برآورد می شد که متاسفانه در حال حاضر ، این رقم به 10 الی 15 میلیارد رسیده که همین رقم نیز، به دلیل فروش سیگارهای دپو شده در انبار، است.

وی گفت: شرکت حتی نتوانسته طی سه چهار ماه اخیر، پول کشاورزانی را بدهد که از آنها، توتون خریداری کرده است.

این افراد با اشاره به اینکه همه این اتفاقات به دلیل برخی سوءتدبیرها و افزایش قاچاق سیگار در کشور است، ابراز نگرانی کردند که «اختلافات گسترده در بین اعضای هیات مدیره، به بدنه کارگری نیز سرایت کند»

این جمع از کارگران همچنین با ارائه مستنداتی، از ارائه نامه 2000 کارگر این شرکت به وزیر کار خبر دادند. در این نامه، کارگران شرکت دخانیات، ضمن تقدیر از دکتر ربیعی به دلیل «حمایت هایش از "معصوم نجفیان" ، خواستار بازگشت وی شده اند.

تحلیلگران معتقدند ، گرچه بازگشت یک مدیر به شرکتی چون «دخانیات» ، آنهم پس از گذشت چند ماه کمی غیرمتحمل به نظر می رسد، اما باید دید نارضایتی کارگران، باعث تصمیم تازه ای از سوی دکتر ربیعی می شود یا خیر؟

توضیبح: مستندات ارائه شده از سوی این کارگران و همچنین نامه 2000 کارگر شرکت دخانیات به وزیر کار، در دفتر سایت محفوظ است.